מדדים ומחקרים

לא ייאמן: האם בני האדם עשו סמי הזיה לפני 3,600 שנה?

צוות חוקרים בספרד גילה מספר שערות במערת קבורה שעליהן נותרו שאריות של סמים טבעיים שגורמים להזיות קשות. החוקרים מאמינים כי לפני יותר מ-3,000 שנה בני האדם ייצרו וצרכו סמי הזיה
מערכת ice | 
קנאביס (צילום unsplash)
אף שנדמה לנו כי סמי הזיה הם התפתחות יחסית חדשה, צוות חוקרים במנורקה בספרד גילה לאחרונה שייתכן והאדם הקדמון צרך סמי הזיה טבעיים כבר לפני יותר מאלף שנה. 
הצוות גילה מספר שערות של אדם קדמון ולאחר בדיקות גילה בו שאריות של סמי הזיה שהופקו מצמחים וכעת מניחים כי מדובר במנהג שבוצע במהלך טקס כלשהו. עד כה המחקרים על שימוש בסמים באירופה התבססו על אמצעים וממצאים בלתי ישירים, אך כעת השיער מקשר את השימוש באופן ישיר לבני אדם.
האתר בו נמצאו השערות אותר כאמור בספרד. מדובר במערה שתועדה לשנת 1,577 לפני הספירה והאמונה היא כי מדובר באתר קבורה ש"אירח" הלוויות במשך מאות שנים עד שנת 777 לפני הספירה בערך. מחקר נוסף קבע כי במקום קבורים כ-210 אנשים.
השערות שנמצאו נצבעו בצבע אדום והוכנסו לתוך כלים מעץ ובדמות קרן של בעל חיים. הכלים הללו הוכנסו בעצמם לחדר עמוק בתוך המערה. בעזרת כלים מתקדמים טכנולוגית נמצא כי השאריות על השיער הם חומרים שיכולים לגרום להזיות קיצוניות, בהם חומר האפדרין. האמונה כי מדובר במנהג שהוא חלק מטקס קבורה נובע מהממצאים הנוספים שמראים על מנהגי טקסיות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה