השוק

הקבוצה שניצחה את רמי לוי מאושרת: החלטה דרמטית במכרז הדואר

לקראת השלמת ההפרטה, כל העיניים נשואות לאופן בו תתנהל חברת הדואר תחת הבעלות החדשה, אך לאחר שמילגם שזכתה במכרז על חשבון רמי לוי שהיה ההצעה השנייה בטיבה, הוחלט במשרד התקשורת להקל את הפיקוח על הדואר
מערכת ice |  1
רמי לוי ודואר ישראל (צילום shutterstock, יחצ)
בתפנית דרמטית לקראת השלמת הפרטת חברת הדואר, משרד התקשורת הודיע על הקלות משמעותיות בתקנות הפיקוח על החברה לאחר מכירתה. החלטה זו מגיעה בעקבות לחץ מצד קבוצת מילגם, הזוכה במכרז ההפרטה, וצפויה לשנות את מאזן הכוחות בין הרגולטור לבין הבעלים החדשים של הדואר.
על פי כלכליסט, ההפרטה, שצפויה להסתיים בחודש הבא, תעביר את מלוא הבעלות (100%) על חברת הדואר מידי המדינה לידי קונסורציום בהובלת מילגם, הכולל גם את חברת הביטוח הפניקס וליימן שליסל, תמורת 461 מיליון שקל. בהצעה זו ניצחה הקבוצה את ההצעה של רמי לוי לקחת את השליטה בדואר, כך שההודעה החדשה של משרד התקשורת שמה סוף לחלומות כי המכרז היה עובר לידי ההצעה השנייה בטיבה.

אחד השינויים המרכזיים נוגע למנגנון הפיקוח על מינויים בכירים בחברת הדואר ובבנק הדואר. בעוד שהתקנות המקוריות דרשו אישור מראש ממשרד התקשורת למינויים אלה, כעת הדרישה רוככה משמעותית. הדירקטוריון עדיין יידרש לקבוע תנאי כשירות למנהל בנק הדואר, אך לא לשאר התפקידים הבכירים כפי שהוצע במקור. שינוי זה מעניק לבעלים החדשים חופש פעולה רב יותר בניהול החברה, תוך הפחתת המעורבות הממשלתית בהחלטות תפעוליות.
נושא נוסף שעבר שינוי משמעותי הוא חובת פרסום הדוחות הכספיים. במקום הדרישה המקורית לפרסום מלא של הדוחות הכספיים גם לאחר הפיכת החברה לפרטית, כעת יידרש הדואר לפרסם רק פרטים הנוגעים להשקעות החברה. עם זאת, נקבע כי במקרה של "הערת עסק חי" מצד רואי החשבון, המצביעה על חשש לעתיד החברה, יהיה על הדואר לדווח על כך באופן מיידי. שינויים אלה מאזנים בין הצורך בשקיפות לבין האינטרסים העסקיים של החברה הפרטית החדשה.
ההחלטה לרכך את התקנות משקפת את המורכבות של תהליך ההפרטה, כאשר המדינה מנסה לאזן בין הצורך בפיקוח על שירות חיוני לבין הרצון למשוך משקיעים פרטיים ולאפשר להם גמישות ניהולית. מהלך זה מעורר שאלות לגבי היכולת של המדינה לשמור על אינטרסים ציבוריים לאחר העברת השליטה בחברה לידיים פרטיות, ומדגיש את האתגרים בהפרטת שירותים ציבוריים חיוניים.
לקראת השלמת ההפרטה, כל העיניים נשואות לאופן בו תתנהל חברת הדואר תחת הבעלות החדשה. האתגר המרכזי יהיה לשמור על איכות השירות לציבור תוך שיפור היעילות התפעולית והרווחיות של החברה. הצלחת המהלך עשויה להוות מודל להפרטות עתידיות של שירותים ציבוריים נוספים, בעוד שכישלון עלול להוביל לביקורת ציבורית ולדרישה להגברת הפיקוח הממשלתי. ככל שמועד העברת השליטה מתקרב, הדיון הציבורי צפוי להתמקד בהשלכות ארוכות הטווח של ההפרטה על איכות השירות הדואר בישראל ועל זמינותו לכלל האוכלוסייה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אל תתלהבו ממילגם
    גדעון 10/2024/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היא חברה קשה עם "אפס"ביחסי לקוחות
    סגור