מחיסכון להשקעה:  כל מה שצריך וחשוב לדעת במעבר מחיסכון להשקעה

S&P 500, נאסד"ק או MSCI? כך ניתן להשקיע במסלולים עוקבי מדדים

כשיותר ויותר ישראלים פונים לאפיקי ההשקעה הפאסיביים, הפניקס מספקת מענה: מסלול עוקב מדדים גמיש, המתחקה אחרי ביצועי מדדים מובילים בישראל ובעולם, ומאפשר להתכתב עם תנאי השוק המשתנים. אתר ice עושה לכם היכרות עם המסלול, היתרונות וקהלי היעד

בשיתוף הפניקס | 
מתן שטרית, הכלכלן הראשי של הפניקס (צילום רמי זרנגר באדיבות הפניקס)
בעידן בו אפשרויות ההשקעה רבות ומגוונות, יותר ויותר ישראלים בוחרים לשנות את התנהלותם הפיננסית ולנתב את כספיהם לפלטפורמות המאפשרות ניהול השקעות נטול מורכבויות. בהתאם להנחת העבודה הזו, צוברים בתקופה האחרונה תאוצה אפיקי ההשקעה הפאסיביים – אפיקים העוקבים אחרי מדדי שוק מוכרים ופופולאריים דוגמת ,S&P 500 נאסד"ק או MSCI, המהווים חלופה לניהול אקטיבי. במילים אחרות: במקום לבחור ולתזמן קנייה ומכירה של מניה או נייר ערך מסוים באופן אקטיבי, המשקיע מקבל חשיפה למגוון רחב של מניות או אג"ח דרך השקעה פאסיבית העוקבת אחר מדדים מוגדרים.
"אנחנו רואים שהאפיקים הפאסיביים נהנים היום מביקוש גובר – זה קורה בעולם, וקורה גם אצלנו בישראל. מדובר למעשה במגמה של השנה-שנתיים האחרונות, שבהדרגה רק הולכת ומתעצמת", מסביר מתן שטרית, הכלכלן הראשי של הפניקס. "אנחנו בהפניקס זיהנו את הרצון של השוק לפנות אל האפיקים הפאסיביים, ומספקים את הפתרון במענה של מסלולי השקעה פאסיביים מגוונים במוצרים השונים – וזאת לצד מסלולי ההשקעה האקטיביים המגוונים במוצרים השונים".
ואכן, תחת "הפניקס אינווסט" – מכשיר השקעה פיננסי נזיל ורב מסלולי – אחד המסלולים האופציונליים  הוא מסלול "הפניקס עוקב מדדים גמיש" (ובשמו הקודם, "הפניקס פאסיבי כללי"). "המסלול מתכתב עם מסלולי השקעה כלליים, כפי שנהוג במוצרים הפנסיוניים בישראל – שהם מסלולי ההשקעה הפופולאריים ביותר מקרב מסלולי ההשקעה – עם עדכונים והתאמות לעולמות ההשקעה הפאסיביים", מרחיב שטרית. "ברמה הפרקטית, המסלול עוקב אחרי ביצועי מדדים מרכזיים בשוק ההון המקומי והבינלאומי".
"מבחינת החשיפה לאג"ח ומניות" מחדד שטרית, "המסלול שלנו דומה למה שמקובל במסלולים כלליים ברחבי העולם, כלומר עם הטיה גבוהה יותר למניות. אצלנו מדובר בכ-55% מניות והשאר אג"ח, בעוד שבישראל לרוב כולל המסלול הכללי כ-40% מניות בלבד".
בין היתרונות שמציע המסלול, ניתן למנות:
  • פיזור סיכונים. "ההשקעה במסלול היא בפריסה רחבה של מדדים, בארץ ומעבר לים", מציין שטרית. "באפיק האג"ח המוקד הוא ישראל, בעוד שבאפיק המניות המוקד הוא חו"ל. חשוב להבין: ככל שהפיזור גדול ומאוזן יותר, גם ברמה הגיאוגרפית, כך גם התנודתיות צפויה להיות נמוכה יותר – כאשר המשמעות בפועל היא פיזור הסיכונים".
 
  • התאמה למגוון קהלים. "המסלול מכוון במודע לגבולות גזרה רחבים, כלומר למשקיעים ברמות סיכון שונות ועם צרכים פיננסיים מגוונים", מדגיש שטרית. "המסלול הזה יכול להתאים לקהלים שנמצאים בשלבים שונים של חייהם הפיננסיים – החל מחוסכים צעירים בתחילת הדרך שחפצים להיכנס להשקעות בשוק ההון, ועד לחוסכים ותיקים".
 
  • שקיפות ופשטות. "במסלול הזה החוסכים יודעים במה הם משקיעים, כאשר ניתן לעקוב בקלות ובנוחות אחר ביצועי המסלול". מבהיר שטרית.
 
  • ביצוע המעקב אחר המדדים מבוצע בידי מומחי המדדים של קבוצת קסם מבית הפניקס השקעות – גוף מקצועי ומנוסה, האחראי על המעקב אחר המדדים במסלולים הפאסיביים של הפניקס.

בדומה לכלל המסלולים הנכללים תחת "הפניקס אינווסט", "מסלול עוקב מדדים גמיש", גם הוא נזיל ואינו סגור לתקופות קצובות בזמן. המשמעות: ניתן לפדות את הכספים בכל זמן ללא סנקציות או קנסות. מעבר לכך, ניתן לשלב בינו לבין המסלולים הנוספים הנכללים תחת "הפניקס אינווסט", או לעבור ביניהם מבלי שהדבר ייחשב כאירוע מס – מתוך יעד ברור לאפשר לחוסכים מרחב תמרון מירבי, המאפשר לייצר שינויים והתאמות בהשקעה ולנהל את הכסף באופן דינמי בהתאם לצרכיהם המשתנים. תשלום המס בגין רווחים, יתבצע רק במהלך פדיון הכספים.
אל "מסלול עוקב מדדים גמיש" (ולמעשה אל כל המסלולים של "הפניקס אינווסט") ניתן להצטרף גם באמצעות סוכן מורשה ובהתאמה לפרופיל האישי, הדרישות, הצרכים והתקציב של כל חוסך – לרבות, טווח ההשקעה הרצוי, רמת הסיכון והתוכניות הפיננסיות העתידיות המתוכננות. עם השלמת ההצטרפות למסלול במוצר, ניתן לצפות  באמצעות ה"אזור האישי"  שבאתר הפניקס במידע  עדכני  אודות החיסכון וההשקעה.
למעבר למתחם המלא לחצו כאן
האמור מובא מטעם הפניקס חברה לביטוח בע"מ (להלן: "החברה") למטרת אינפורמציה בלבד ומובא כחומר רקע בלבד. החברה עוסקת, בין היתר, בשיווק פנסיוני (ולא בייעוץ פנסיוני) ולה זיקה למוצרים פנסיוניים ופיננסיים המנוהלים על ידה. "הפניקס אינווסט" הינו השם המסחרי של פוליסת חיסכון, תכנית פרט-מסלול לחיים שבניהול החברה. תנאי המוצר הינם בהתאם לתכנית הביטוח. הנתונים המוצגים ביחס למסלול ההשקעה "הפניקס עוקב מדדים גמיש" (בשמו הקודם - "הפניקס פאסיבי כללי") הינם בהתאם למדיניות ההשקעה הצפויה לשנת 2024, החל מיולי 2024. החברה רשאית לשנות את מדיניות ההשקעה במסלול בהתאם לשיקול דעתה, בכפוף לתנאי המוצר ולהוראות הדין. אין לראות במסמך זה ובמידע ו/או הניתוח הכלולים בו הצעה או ייעוץ לרכישה ו/או מכירה ו/או החזקה של ניירות ערך ו/או נכסים פיננסים ו/או פנסיוניים כלשהם או המלצה להשקעה באפיקים ספציפיים כלשהם ו/או במוצרים פנסיונים כלשהם. האמור לעיל אינו מהווה בשום צורה שהיא תחליף לייעוץ השקעות ו/או ייעוץ/שיווק פנסיוני המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. אין לראות במידע זה כעובדתי או כמידע שלם וממצה של ההיבטים הכרוכים בניירות ערך ו/או בנכסים הפיננסיים או הפנסיוניים המוזכרים בו. אין במידע על התשואות שהושגו בעבר בכדי להצביע על התשואות שתושגנה בעתיד או התחייבות לתשואה כלשהי. המידע כולל ניתוח כלכלי למצב הקיים בשוק מטעם החברה והינו בגדר השערה בלבד ונשען על אומדנים והערכות הנכונים למועד המוצג ושמטבע הדברים, אפשר שיתבררו כחסרים או בלתי מעודכנים וכן עלולים להתגלות סטיות בין ההערכות המובאות במידע לבין התוצאות בפועל ובכל מקרה אין החברה מתחייבת על דיוקו ו/או שלמותו ו/או היותו רלוונטי למקרה זה או אחר. במקרה של סתירה בין האמור לעיל לבין הוראות הדין, יגברו הוראות הדין. החברה לא תישא באחריות כלשהי בגין כל נזק ו/או הפסד מכל מין וסוג שהוא העלולים להיגרם, בין במישרין ובין בעקיפין, כתוצאה מהסתמכות על מידע זה.
S&P 500 הוא מוצר של חברת S&P Dow Jones Indices LLC או חברות קשורות לה (להלן: "SPDJI"), אשר הפניקס (להלן: "בעלת הרישיון") קיבלה/קיבלו רישיון שימוש בו. Standard & Poor's® ו-S&P® הם סימנים מסחריים רשומים של Standard & Poor's Financial Services LLC (להלן: "S&P"); Dow Jones® הוא סימן מסחרי רשום של Dow Jones Trademark Holdings LLC (להלן: "Dow Jones"). SPDJI, Dow Jones, S&P והחברות הקשורות של הנ"ל, בהתאמה, אינן נותנות חסות למוצרים של הפניקס או ממליצות עליהם, מוכרות אותם או מקדמות אותם, ואף אחד מהצדדים הנ"ל אינו מציג כל מצג לגבי כדאיות ההשקעה במוצרים אלה ואינו נושא בכל אחריות לשגיאות, מחדלים או הפרעות כלשהן ב-S&P 500. פורסם בתאריך 6/10/2024.
(בשיתוף הפניקס)
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה