מדדים ומחקרים

מחקר חדש: צעירים מעשנים מריחואנה יותר מאי פעם

מחקר חדש שנערך בארצות הברית חשף כינ חלה עלייה משמעותית ומתמדת באחוז עישון המריחואנה בקרב צעירים בארצות הברית
מערכת ice | 
עישון מריחואנה (צילום unsplash, pixabay)
יותר צעירים אמריקאים מעשנים מריחואנה ונמנעים מסמים פסיכדליים, כך מגלה סקר בריאות חדש שנערך בארצות הברית במימון פדרלי שפורסם אמש (שלישי). המחקר שנערך על ידי אוניברסיטת מישיגן עבור המכונים הלאומיים לבריאות מצא כי 43% מהמבוגרים בגילאי 19 עד 30 עישנו קנאביס בשלב מסוים בשנה שעברה - זינוק משמעותי מ-34% לפני חמש שנים ,ו-29% ביחס ל-2011. זהו הנתון הגבוהה ביותר שתועד מאז 1988. כמו כן השימוש היומי במריחואנה עלה גם הוא ל-11% בשנה שעברה, בהשוואה ל-8% ב-2016 ו-6% ב-2011.
העלייה באחוז המשתמשים במריחואנה מגיעה כאשר 19 מדינות בארצות הברית אישרו את השימוש לפנאי בקנאביס בשנים האחרונות - כולל ניו יורק, ניו ג'רזי, קונטיקט ומסצ'וסטס. בנוסף לכך סקרים גם מראים יותר הבנה ציבורית לשימוש בקנאביס.
 
נתון מעניין שהופיע גם הוא במחקר הוא עלייה באחוז המשתמשים בסמים פסיכדליים. זאת לאחר עשרות שנים שבהן היה יציב - עד לשנה שעברה. שמונה אחוזים מהמבוגרים הצעירים דיווחו על שימוש בסמי הזיה בשנה האחרונה, המהווה שיא של כל הזמנים מאז שהקטגוריה נסקרה לראשונה ב-1988. לשם השוואה, רק 5% מהצעירים דיווחו על שימוש בהזיות ב-2016, ורק 3% עשו זאת ב-2011. סוגי הסמים הפסיכדליים שצוטטו על ידי המשתמשים כללו LSD, MDMA, מסקלין, פיוטה, "שרום" או פסילוסיבין ו-PCP.
"אנחנו צריכים לדעת יותר על האופן שבו מבוגרים וצעירים משתמשים בסמים כמו מריחואנה והזיה, ועל ההשפעות הבריאותיות הנובעות מצריכת עוצמה וצורות שונות של חומרים אלה" אמרה מנהלת המכון הלאומי למלחמה בסמים, נורה וולקוב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה