משפט

הונאת משרתי המילואים נחשפת: כך אסיר עקץ סכומי עתק מהכלא

הנאשם, בעת שהוא מרצה עונש מאסר בכלא דמון, רקם תכנית פלילית, במסגרתה יצר קשר מתוך הכלא עם ארגוני סיוע, התחזה בפניהם בכזב כאדם ו/או נציג של ארגון בעל אמצעים כלכליים המעוניין לשתף עמם פעולה ותוך מצג שווא הציע סיוע כלכלי ברכישת ציוד וסיגריות ובשינועם
מערכת ice | 
אילוסטרציה (צילום shutterstock, פלאש 90/ חן שימל)
פרקליטות המדינה הגישה במהלך החג לבית משפט השלום בתל אביב כתב אישום נגד האסיר תומר משעלי (41) מרמת גן, אשר במהלך "חרבות ברזל" ביצע עבירות מרמה רבות בסך עשרות אלפי שקלים כלפי ארגוני סיוע לחיילים ולכוחות הביטחון ואנשים פרטיים שהתגייסו להתנדב ולסייע.
בהתאם לכתב האישום, שהוגש ע"י עו"ד ירדן זאבי מפרקליטות מחוז ת"א (פלילי), הנאשם, בעת שהוא מרצה עונש מאסר בכלא דמון, רקם תכנית פלילית, במסגרתה יצר קשר מתוך הכלא עם ארגוני סיוע, אשר מטרתם הייתה, בין היתר, לסייע כלכלית למשרתי מילואים שנעקרו מבתיהם ועסקיהם נפגעו וכן לסייע ברכישת ציוד צבאי ולשנעו למוצבים צבאיים הפזורים ברחבי הארץ.

הנאשם התחזה בפניהם בכזב כאדם ו/או נציג של ארגון בעל אמצעים כלכליים המעוניין לשתף עמם פעולה ותוך מצג שווא הציע סיוע כלכלי ברכישת ציוד וסיגריות ובשינועם. בכך, ניצל הנאשם לרעה את השבר והמצוקה בשעת מלחמה, והוציא במרמה עשרות אלפי שקלים שיועדו בין היתר לאנשי מילואים שעסקיהם נקלעו לקשיים, למפונים ולמשפחות החטופים.
דפוס הפעולה של הנאשם היה דומה.  הוא שוחח עם המתלוננים ממנויי טלפון המשויכים לכלא דמון, לעיתים הציג עצמו בכזב בשמות בדויים, הציע כאמור לרכוש ציוד או להתנדב, תיאם עימם מקומות איסוף, וכן ביקש מהם שיעבירו לו כספים במזומן, אותם יקבלו בחזרה כביכול.  הנאשם  קשר קשר עם שני נהגי מוניות, אשר הגיעו בהוראת הנאשם לכתובות שונות במרכז הארץ, פגשו את המתנדבים מטעם ארגוני הסיוע או אנשים פרטיים וקיבלו מהם במרמה למעלה מ-70 אלף שקל. את הכסף, ביקש הנאשם להעביר לאנשים מטעמו. 
בין היתר, התחזה הנאשם כנציג של הארגון "אחים לנשק" וכן רימה את נציגי הארגון "לב אחד".  באחד המקרים, הציע הנאשם סיוע בשינוע ציוד עבור משפחות החטופים, ביקש תרומה לשם כך בסך של 7,000 שקל, אשר נאספה עבור הנאשם על ידי נהג המונית.  כתב האישום מייחס לנאשם שמונה אישומים בגין עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות. הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו, שכן כאמור הנאשם ביצע את המעשים, כאשר הוא מרצה עונש מאסר בגין עבירות מרמה. 
בבקשת המעצר ציינה הפרקליטות, כי הנאשם ניצל באופן ציני ובוטה את הכאוס ששרר במדינה בשל מלחמת חרבות ברזל ואת המצוקה של מתלוננים שכל כוונתם הייתה לתרום מזמנם וממשאביהם בתקופה קשה זו לחיזוקה של מדינת ישראל, על מנת להוציא לפועל מזימות רעות, במרמה ובאכזריות. עוד צוין, כי הנאשם התשתמש בזכות שניתנה לו כאסיר, ליצור קשר עם קרוביו באמצעות טלפון ציבורי בכלא, כאמצעי לביצוע עבירה, ויש בכך כדי להעיד על חוסר עכבות ושפל מוסרי חריג וקיצוני.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה