בארץ

מלחמת חרבות ברזל: צה"ל תוקף בעומק לבנון, עיכובים בעסקת החטופים

הלחימה נמשכת: הירי לצפון מתגבר ובמקביל, כוחות צה"ל ממשיכים לפעול ברצועה ובגזרה הצפונית. דובר צה"ל דיווח על תקיפה נרחבת שבוצעה בשטחי לבנון. לאחר שישראל הסכימה למתווה שהציגו המתווכות, כעת הכדור עבר לידיים של סינוואר | כל הפרטים
מערכת ice | 
מלחמת חרבות ברזל (צילום דובר צהל, פלאש 90/ אייל מרגולין)
מלחמת חרבות ברזל נכנסה ליומה ה-314, וגם היום (חמישי), כבר למעלה מעשרה חודשים שמוחזקים ברצועת עזה 109 ישראלים וישראליות חיים ומתים, אשר נחטפו על ידי מחבלי החמאס במהלך אירועי ה-7 באוקטובר.
אתמול (רביעי), במהלך הבוקר החיזבאללה ביצע ירי כבד אל עבר יישובי הגולן במהלכו נורו 50 שיגורים לאזור. חלק מהטילים פגעו ישירות במבנים בקצרין וכתוצאה מכך, גבר בן 30 נפצע באורח בינוני, עוד שניים סבלו חרדה ואף פרצו שריפות במספר מוקדים באזור. 
הירי אמש היה בתגובה לפעולה שביצע צה"ל בלבנון, אשר הובילה לחיסולו של פעיל בכוח קודס של משמרות המהפכה של איראן. בתגובה, דובר צה"ל פרסם הצהרה חריגה בה אמר כי: "חיזבאללה מבצע ירי חסר אבחנה לעבר אזרחים ישראלים. כמו כל מדינה שמגנה על האזרחים שלה - אנחנו נפעל בהתאם".

השריפות אתמול בקצרין, צילום: כב"ה צפון
בנוסף, במהלך מבצע שבוצע על ידי כוחות צה"ל במרחב חאן יונס ברצועה, הוחזרו אתמול לישראל גופותיהם של שישה חטופים: נדב פופלוול, בוכשטב יגב, יורם מצגר, חיים פרי, אברהם מונדר ואלכס דנציג, שנחטפו בחיים במהלך השבת השחורה.  

החטופים שגופותיהם הוחזרו אמש: נדב פופלוול, יגב בוכשטב, יורם מצגר, חיים פרי, אברהם מונדר ואלכס דנציג, צילום: באדיבות המשפחות
המגעים לחתימת עסקה לשחרור החטופים נמשכים - בישראל אישרו את הצעה שהוגשה על ידי המתווכות, אך חמאס מעכבת את התקדמות המשא ומתן. על פי דיווח של ה-"וושינגטון פוסט" בארה"ב, ממתינים זה כבר ארבעה ימים לתשובות חמאס בנוגע לשאלות בסיסיות שיסייעו בהתקדמות המשא ומתן.
דובר צה"ל מסר פרטים על התקיפה נרחבת שבוצעה בשטחי לבנון במהלך הלילה: "צה״ל תקף והשמיד יעדי טרור של חיזבאללה ביותר מ-10 מרחבים שונים בדרום לבנון. מטוסי קרב תקפו במהלך הלילה יעדי טרור של חיזבאללה ביותר מ-10 מרחבים שונים בדרום לבנון. בין המטרות שהותקפו, מחסני אמל״ח, מבנים צבאיים ומשגר ששימשו את ארגון הטרור חיזבאללה להוצאה לפועל של מתווי טרור נגד מדינת ישראל".
 

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה