השוק

בסך של 1.5 מיליארד דולר: מי אחראי לתרומת הענק שנשלחה לישראל?

ועדת העלייה והקליטה תציין מחר שנה לאירועי ה-7 באוקטובר בישיבה משותפת עם הקהילות היהודיות בתפוצות. עד כה, הקהילות היהודיות בתפוצות העניקו תרומה נדיבה למדינת ישראל בסך של כ-1.5 מיליארד דולר
מערכת ice |  1
הדולר מזנק (צילום shutterstock, פלאש 90/ גילי יערי, מיכאל גלעדי)
ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות של הכנסת בראשות ח"כ עודד פורר תציין מחר (שני) את יום ה- 7 באוקטובר בישיבה משותפת עם הקהילות היהודיות בתפוצות באמצעות דקת דומיה לזכר הנופלים והנרצחים באירועי ה-7 באוקטובר, באופן סימולטני במספר קהילות ברחבי העולם.
הוועדה החליטה לציין את אירועי ה-7 באוקטובר בשיתוף עם יהדות התפוצות ובכך להוקיר גם את הקשר ההדוק בין מדינת ישראל ליהדות התפוצות בכלל ואת הקשר של ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות עם קהילות היהודים בעולם בפרט.
כידוע, באותה שבת שחורה נרצחו באכזריות כ-1,200 אנשים בעוטף עזה. בקרבות הקשים שהתחוללו, נהרגו באותו היום 338 חיילים וכ-60 שוטרים– גיבורי ישראל. 251 בני אדם, ביניהם חיילים, ילדים, נשים וקשישים נחטפו לרצועת עזה. 101 אנשים עדיין חטופים ומוחזקים בשבי החמאס. עשרות אלפים מפונים עדין מבתיהם. מניין ההרוגים הכולל מהאירועים של אותו יום מגיע ל-1,684 נפשות.
ח"כ עודד פורר, יו"ר ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות: "מדובר באסון הגדול ביותר שפקד את מדינת ישראל מאז הקמתה. מאז פרצה מלחמת חרבות ברזל נפלו עשרות חיילים בודדים שוויתרו על חייהם בחו"ל ובחרו לעלות לישראל כדי להגן על המדינה. שניים מהם עדיין חטופים בשבי החמאס. מעבר להיותה מלחמה נגד מדינת ישראל, מדובר במלחמה כוללת נגד העם היהודי כולו, המרחפת כענן כבד מעל כל קהילה יהודית בעולם".
בהמשך דבריו, הודה ח"כ פורר לסיוע הנרחב שהוענק למדינת ישראל בעקבות אירועי ה-7 באוקטובר: "אנו מוקירים ומודים ליהדות התפוצות על תרומתה הנדיבה, בסך של כ- 1.5 מיליארד דולר, שהופנתה לשירותי רפואה וחירום, סיוע למפונים, ותמיכה ברשויות מקומיות ובאזרחים שנפגעו מהמלחמה. התגייסות הקהילות היהודיות בעולם אינה רק כלכלית. היא מתבטאת גם בהסברה, בהפגנות פרו-ישראליות וארגון אירועי סולידריות עם מדינת ישראל ברחבי העולם".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    תרומה
    סמוטריץ 10/2024/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני מקווה שהבני...... מהממשלה לא יסימו את ידיהם המגואלות על הכסף הקדוש הזה
    סגור