מדדים ומחקרים

ענקיות הטכנולוגיה מזנקות בוול-סטריט - מי הישראליות שמצטרפות לחגיגה?

לאחר תקופה ארוכה של ירידות, הערב נראה שהבורסות בניו-יורק חוגגות את מה שנראה כרמז ראשון לסיום קרוב של המשבר הכלכלי. ענקיות הטכנולוגיה רשמו עליות מרשימות, חברות השבבים שסבלו ממשבר כפול זינקו, וחברה אחת שהפכה לאחרונה לישראלית-למחצה עלתה בשיעור כמעט לא יאומן
יאיר מור | 
מניות (צילום pexels)
נתוני מדד המחירים לצרכן והאינפלציה בארה"ב הזניקו הערב (חמישי) כמעט כל חברה שנסחרת בבורסות בוול סטריט (ובכל בורסה אחרת שהיתה פתוחה בשעות שאחרי חשיפת הנתונים) באופן משמעותי, כך לפי בדיקת אתר ice נכון לשעה תשע בערב לפי שעוננו.
חמש חברות הטכנולוגיה הגדולות בעולם רשמו עליות חדות: אפל עלתה בכ-6.75%; מיקרוסופט ב-6.7%; אמזון רשמה קפיצת ענק של 11.6%, ככל הנראה בשל שילוב של המגמה הכללית עם הידיעה אודות כוונתה לבצע קיצוץ עלויות אדיר בזמן הקרוב; אלפאבית (גוגל) עלתה בכ-7.2%; ומטא (לשעבר פייסבוק) עלתה בכ-6.3%.
המתחרה הקטנה יותר של מטא, סנאפ, רשמה עלייה של כ-7.5%; טוויטר, כמובן, כבר לא נסחרת בבורסה – אך טסלה, החברה האחרת של אילון מאסק, רשמה עלייה של כ-6%.
חברות השבבים רשמו עליות גבוהות אף יותר בממוצע: אינטל עלתה ב-6.3% "בלבד"; קואלקום עלתה ב-7.2%; אנבידיה זינקה ב-12.5%; ו-AMD נסקה ב-13.8%.
גם חברות הקריפטו, שצנחו ביממה הקודמת בשל הפאניקה בשוק המטבעות הדיגיטליים, התאוששו (ואפילו מטבעות הקריפטו עצמם זינקו למשך כשעתיים, אך אז חזרו לרדת): MicroStrategy, מחזיקת הביטקוין הגדולה בעולם, עלתה בכ-5.2%; Grayscale ב-5.4%; Riot Blockchan בכ-7.2%; בורסת קוינבייס זינקה ב-11.2%; וחברות המסחר במניות וקריפטו רובינהוד ובלוק (השייכת למייסד טוויטר, ג'ק דורסי) רשמו עליות של 6.5% ו-15.8%, בהתאמה.
 
גם חברות ישראליות הנסחרות בוול-סטריט עלו בשיעורים משמעותיים: מובילאיי, שהונפקה לאחרונה בסכום נמוך בהרבה מהמתוכנן, עלתה בשיעור של 5.8%; צ'ק פוינט של גיל שויד הסתפקה ב-2%; המתחרה האמריקאית של הישראלי ניר צוק, פאלו אלטו נטוורקס, עלתה ב-6.9%; סולא אדג' זינקה ב-11.9%; ופלייטיקה ב-11.5%; אבל השיא שייך כנראה ליוניטי – אמנם חברה אמריקאית, אך כזו שהפכה בימים האחרונים לישראלית-חלקית, כאשר התמזגה עם איירונסורס. לאחר תקופה ארוכה בה המניה שלה ירדה בשל חוסר אמון מצד המשקיעים ברכישה, הערב היא המריאה ב-26.5%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה