מדדים ומחקרים

העלאת הריבית עובדת? דו"ח האינפלציה של ארה"ב מפתיע

עם בחירות האמצע מאחוריה, ארה"ב מפרסמת את נתוני האינפלציה העדכני שלה שמציג תמונה משופרת במעט, אבל עדיין לא לגמרי אופטימית - האם הגיע הסוף להעלאות הריבית?
מערכת ice | 
אינפלציה (צילום shutterstock)
במסגרת בחירות האמצע שהתקיימו השבוע בארה"ב מועמדים רבים קידמו את נושא הכלכלה ויוקר המחייה וזאת לאור אינפלציה גואה ויוקר מחייה שלא נראה מעל לארבעה עשורים. כעת יומיים לאחר סוף הבחירות מתפרסם נתוני האינפלציה מעודכן לחודש אוקטובר שמציג תמונה מפתיעה ומעט מעודדת, אולי בעיקר עבור אותם המועמדים.
נציין כי האינפלציה נשארת גבוהה והמחירים הצליחו להישאר זהים לחודש שעבר עם 0.4%. רמת האינפלציה שנרשמה היא הנמוכה שנראתה מאז חודש ינואר 2022. הנתונים עומדים כעת על עלייה חודשית של 0.6% והעלייה השנתית על 8% - ירידה של 2% מנתוני ספטמבר.
מדד הליבה עלה גם הוא ב-0.3% בחישוב חודשי, בעוד ששנתית מדובר על 6.3% - ירידה לאחר שיא 6.6% שנרשמו בחודש שעבר. לצד הנתונים המעודדים במעט, יש לציין כי למרות שמדובר בנתונים נמוכים, המדד ביחס לאוקטובר שנה שעברה צמח ב-7.7% ועדיין גבוה ממה שהמדינה הייתה רוצה.
טרם ברור אם יוחלט להעלות את הריבית באחוזים נוספים. יחד עם זאת, כלכלנים רבים מאמינים כי העלייה בריבית תמשיך וזאת ללא השלכות שיביאו את ארה"ב לכדיי מיתון. בעת זו מחירי הדלק ירדו ב-0.10 דולר ונתונים נוספים מציגים יש ירידה קלה במחירי הדיור (מכירה והשכרה), לצד ירידה במחירי רכישות רכבים מיד שניה. 
לצד כל אלו, החשש טמון בכך שהאינפלציה גבוה ב-2% מהיעד של המדינה ולכן כאמור ההערכות הן כי הריבית תמשיך לצמוח.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה