השוק

מובילאיי שרפה את נאסד"ק: זה הזינוק שרשמה בהופעת הבכורה

5 שנים בתוך אינטל נגמרו בהנפקה חגיגית בנאסד"ק. המשקיעים לא חששו, ושווי המניה זינק למרות הירידות בשוק בתקופה האחרונה
מערכת ice | 
אמנון שעשוע מנכ"ל מובילאיי (צילום ויקיפדיה)
מניות מובילאיי סגרו את המסחר אמש (רביעי) בעלייה של יותר מ-37% בהופעת הבכורה שלהן בבורסה, לאחר שיצרנית הטכנולוגיה יצאה מאינטל והנפיקה עצמה בנאסד"ק.
בשנה שלא ראתה הנפקות טכנולוגיות משמעותיות בארה"ב, מובילאיי מציעה למשקיעים הזדמנות להיכנס לתחום הצמיחה. 
החברה הישראלית נסחרה בבורסה לפני שאינטל רכשה אותה ב-2017 תמורת 15.3 מיליארד דולר. במחיר הנפקה של 21 דולר, מובילאיי הוערכה ב-17 מיליארד דולר בלבד, מה שהביא לרווחים מינימליים לאינטל עד כה. המניה, הנסחרת תחת הטיקר MBLY, עלתה ל-28.35 דולר.

מדדי המניה בנאסד"ק
אינטל תשמור על השליטה במובילאיי ותחזיק ביותר מ-750 מיליון מניות של מניות מסוג B, שיש להן פי 10 כוח ההצבעה של מניות מסוג A. החברה מסרה בהגשה ב-18 באוקטובר כי היא צופה שההנפקה תתומחר בין 18 ל-20 דולר למניה.

אתמול צוינה חזרתה של מובילאיי לשווקים הציבוריים. אינטל ומובילאיי ציינו את אבן הדרך מנאסד"ק בטיימס סקוור, ניו יורק; ממטה מובילאיי בירושלים; ומשאר משרדיה של החברה ברחבי העולם. המנכ"ל והמייסד אמנון שעשוע אמר: "לקוחותינו היקרים, היום פתחנו פרק חדש ומרגש בהיסטוריה של מובילאיי, כשהפכנו שוב לחברה ציבורית. מניית "MBLY" החלה להיסחר בבורסת נאסד"ק ממש לפני זמן קצר, וזהו דבר מרגש מאוד. מובילאיי חוזרת לעיני הציבור, באופן גלוי ומשמעותי יותר משהייתה בעבר. בחמש השנים האחרונות, תחת אינטל גדלנו ושגשגנו, וכיום אנו יוצאים גדולים וחזקים יותר, מוכנים לספק את צרכי השוק, החל ממערכות הבטיחות הפופולריות כיום ועד לפתרונות נהיגה אוטונומית מלאה".
עוד הוסיף: "תקופה זו, בה היינו חברת בת מלאה של אינטל, סייעה בהאצת העסקים שלנו ואפשרה לנו לצאת מוכנים לקראת פרק חדש זה. בחמש השנים האחרונות פיתחנו וסיפקנו בהצלחה גרסאות מתקדמות ביותר של טכנולוגיות הליבה הדרושות למערכות המתקדמות ביותר לסיוע לנהגים (ADAS): טכנולוגיות המיפוי Road Experience Management™ (REM™) ; מדיניות הנהיגה Responsibility-Sensitive Safety (RSS) ; מערכת החישה True Redundancy™ ; והדורות המתקדמים ביותר שלנו של מערכות על שבב (SoC), הנקראות EyeQ® , המשלב סיליקון ותוכנה. כל אחת מטכנולוגיות אלו משפרת את היכולות של המערכות לסיוע לנהג הבסיסיות (ADAS) ומאפשרת שרשרת רחבה של פתרונות פרמיום המייצרים ביקוש צרכני חדש".
מניית אינטל ירדה מעט אתמול ואיבדה כ-47% מערכן השנה, בעוד שהנאסד"ק יורד ב-29%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה