השוק

מובילאיי חשפה תשקיף לקראת ההנפקה בנאסד"ק, כמה מרוויח המנכ"ל?

לקראת ההנפקה בנאסד"ק, הגדולה ביותר של חברה ישראלית בהיסטוריה, מובילאיי מציגה תשקיף של ההוצאות, ההכנסות, ושכר הבכירים בחברה
מערכת ice | 
אמנון שעשוע מנכ"ל מובילאיי (צילום ויקיפדיה)
כשאינטל הכריזה בדצמבר האחרון שחברת הבת של מובילאיי תונפק בנאסד"ק, היא כמובן לא צפתה את משבר השווקים הגדול, בו היא תציג ביולי האחרון הכנסות בשלושה החודשים שעמדו 15.3 מיליארד – צניחה של 22% לעומת התקופה המקבילה אשתקד ופספוס ענק של התחזיות, שצפו 18 מיליארד דולר.
בכל אופן, לקראת ההנפקה הצפויה לבוא, מובילאיי הגישה לנאסד"ק תשקיף בו היא סוקרת בהרחבה הכנסות, הוצאות, רווחים והפסדים. על פי הנתונים שפרסמה, החברה חוותה צמיחה ניכרת בשנים האחרונות, כאשר בשנת 2021 היא הכניסה כ-1.3 מיליארד דולר המהווים זינוק של כ-43% מהשנה שלפני.
למרות זאת, מ-2021 ועד השנה נרשמה מגמה הפוכה לגבי הרווחים. בעוד שבשנה שעברה ההפסדים עמדו על כ-75 מיליון דולר בשנה, רק בחציון הראשון של 2022 היא הפסידה 67 מיליון דולר.
בתשקיף ההוצאות, חשפה החברה כי ההוצאה הגדולה ביותר היתה על מחקר ופיתוח – סכום של 544 מיליון דולר, המהווים 39% מההכנסות. 10% מההכנסות שהן 134 מיליון, היא הוציאה על שיווק ופרסום, ועוד 2% הוצאות כלליות ומנהלה.
בנוסף לאלו, בתשקיף מעבירה החברה גם את נתוני שכר הבכירים שלה. המייסד והמנכ"ל פרופ' אמנון שעשוע, ששכרו בשנת 2021 עמד על כ-263 אלף דולר (עליה של כ-33% משנת 2020).
למרות זאת, הוא לא המשתכר הכי גדול בחברה, לפניו נמצאים סמנכ"ל הטכנולוגיות פרופ' שי שלו-שוורץ, בעל השכר הגבוה בחברה שהרוויח כ-761 אלף דולר בשנה; סגן הנשיא הבכיר למחקר ופיתוח ד"ר גבי חיון, שהרוויח כ-263 אלף דולר; סמנכ"לית הכספים ענת הלר שמשכורתה עמדה על כ-265 אלף. מעט פחות מפרופ' שעשוע הרוויח סגן הנשיא הבכיר למוצר ואסטרטגיה, ארז דגן, ששכרו עמד על כ-261 אלף דולר.
בהודעת החברה ממרץ דווח כי אינטל הודיעה כי הגישה טיוטה של הצהרת רישום בטופס S-1 לרשות ניירות הערך האמריקאית (SEC) עבר ההנפקה הראשונית של מובילאיי לבורסה, נכון לשלב זה שווי המניה לא נקבע וכך גם כמות המניות המוצעות.
בדצמבר האחרון, בתמיכתו המלאה של דירקטוריון אינטל, החברה הודיעה על כוונתה להנפיק את מובילאיי בארה"ב באמצע השנה באמצעות הנפקה ראשונית לציבור (IPO) של מניות חדשות של מובילאיי בהיקף של כ-50 מיליארד דולר. אז נמסר כי "המהלך צפוי לשקף ערך חבוי לבעלי מניות אינטל, על ידי הפיכת מובילאיי לחברה נסחרת באופן עצמאי, יתבסס על ההישגים המוצלחים של מובילאיי לאורך השנים וישרת את השוק המתרחב בתחומה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה