השוק

אינטל מתכננת לפטר אלפי עובדים - האם גם ישראל תושפע?

מקורות חושפים כי ענקית השבבים מתכוונת לגל קיצוצים דרמטי שיכלול צמצום של עד 20% בכוח האדם בחלק מהחטיבות שלה. בישראל היא כבר פיטרה לאחרונה מספר עובדים, אך כאן הגל יהיה ככל הנראה פחות משמעותי
יאיר מור |  4
אינטל מתכננת לפטר אלפי עובדים (צילום Magma Images, shutterstock)
אינטל תכריז בקרוב על גל קיצוצים ענק, במסגרתו תפטר אלפי עובדים ברחבי העולם, כך דיווחה הלילה סוכנות הידיעות הכלכלית בלומברג מפי מקורות המקורבים לחברה.
המקורות מסרו כי הפיטורים יתמקדו בחטיבות המכירות והשיווק, שעשויות לאבד עד 20% מהעובדים - אך נראה שהקיצוצים לא יסתיימו שם, וגם חטיבות אחרות תספוגנה אבדות.
אינטל מעסיקה כיום כ-114,000 עובדים, שכ-15,000 מתוכם עובדים במרכזי החברה בישרל (12,000 באינטל עצמה, 2,000 במובילאיי ומאות בהבאנה לאבס וסטארטאפים נוספים שהחברה רכשה. לאחרונה נוספו למצבת העובדים כ-1,500 עובדי טאואר, שלא נכללו במניין שפורסם בקיץ). לא ידוע האם וכמה עובדים בישראל יאבדו את תפקידם, אך כפי שדיווחנו אתמול עשרות עובדים בהבאנה לאבס הישראלית כבר פוטרו לאחרונה - אם כי לא כולם עובדים במרכז שלה בישראל.
לפי המקורות, החברה תכריז על גם הקיצוצים הדרמטי, הגדול ביותר שלה מאז שפיטרה 12,000 עובדים ב-2016, במהלך השבועיים וחצי הקרובים, בניסיון "לרכך" את המכה מהדו"ח הרבעוני שלה שיוצג ב-27 באוקטובר וצפוי להיות לא טוב, בלשון המעטה. אנליסטים צופים צניחה של 15% בהכנסות - בהתאם לדיווחי חברות המחקר הגדולות שהעריכו בשבוע שעבר שמכירות המחשבים, ואיתם השבבים עבורם שהם העסק המרכזי של אינטל, ב-15%.
כבר בעת הצגת הדו"ח הקודם של החברה, ביולי, הזהיר המנכ"ל, פטריק ("פט") גלסינגר כי הכנסות החברה השנתיות תהיינה נמוכות ב-11 מיליארד דולר מהתחזיות הקודמות שלה. בנוסף, הוא הודה שהחברה כבר נקטה אמצעי התייעלות, וצפויה לנקוט אמצעים נוספים ודרמטיים אף יותר במחצית השנייה של השנה.
החברה סירבה להגיב לדיווח. המניה שלה ירדה בשעות המסחר בוול-סטריט אתמול (שלישי) ב-0.6%, אך בשעות המסחר המורחב עלתה חזרה בכמעט חצי אחוז.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    פיטורי מנהלים
    אנליסט 10/2022/13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בפיטורים הפעם זה תורם של מנהלים באינטל להיות מפוטרים, וזאת לאחר שבפעם הקודמת בשנת 2016 פוטרו עובדים מנוסים וחלקם הגדול מטובי העובדים של אינטל.
    סגור
  • 3.
    בחירות לא נכונות מזה 15 שנה
    מוצי 10/2022/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אמר את זה גם מולי עדן שליט"א : המנהלים באינטל לא מזהים כוונים נכונים , מתאהבים בעצמום בראי ואני אוסיף , בתור מי שעבר שם עד לפני 11 שנים , גם לא מקשיבים לשטח בכלל . כרוניקה של קריסה ידועה מראש.
    סגור
  • 2.
    אפשר המון
    חביב 10/2022/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אינטל יכולה לפטר המון לא בטוח שזה יעזור במפעל בקרית גת אפשר לקצץ עד 40 אחוז ואני אפילו קצת שמרן
    סגור
  • 1.
    תחילת הסוף של אינטל
    חביב 10/2022/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אינטל יכולה לקצץ המון לדוגמא במפעל בקרית גת ניתן לקצץ עד 40 אחוז והייתי קצת שמרן
    סגור