השוק

ההכרזה על הנפקת מובילאיי מקפיצה את מניית אינטל

מניית ענקית השבבים עולה בחדות במסחר המוקדם בוול סטריט, לאחר שהחברה הודיעה על הנפקה ראשונית של מובילאיי לפי שווי של כ-50 מיליארד דולר
איתמר כהן | 
אינטל (צילום freepik, יחצ)
מניית ענקית השבבים אינטל מזנקת כעת ב-9.3% במסחר המוקדם בוול סטריט, בהמשך להודעת החברה מהבוקר (שלישי) על כוונתה לבצע הנפקה ראשונית של מובילאיי בארה"ב במחצית 2022, לפי שווי שעשוי להיות גבוה מ-50 מיליארד דולר.
אינטל נסחרת לפי שווי של כ-207 מיליארד דולר, כאשר שוויה של מתחרתה AMD מסתכם בכ-168 מיליארד דולר. מניית אינטל רשמה בשנה האחרונה עלייה מינורית של 1.6% בלבד, אך בחמש השנים האחרונות מנייתה קפצה בכ-43%.
בארבע השנים שחלפו מאז שנרכשה מובילאיי על ידי אינטל תמורת כ-15 מיליארד דולר, הגדילה אינטל את הכנסותיה בצורה ניכרת, הובילה חידושים טכנולוגיים רבים וביצעה השקעות משמעותיות - במטרה לפתור את הסוגיות המדעיות והטכנולוגיות לקראת פרישה רחבת היקף של טכנולוגיות נהיגה אוטונומית.
לדברי מנכ"ל אינטל, פט גלסינגר, "הרכישה של מובילאיי על ידי אינטל היתה הצלחה גדולה. מובילאיי הציגה רווחי שיא, שנה אחרי שנה, כשב-2021 צפויים הרווחים להיות גבוהים ביותר מ-40% ביחס ל-2020".
מייסד ומנכ"ל מובילאיי, פרופ' אמנון שעשוע, הוסיף כי "שיתוף הפעולה של מובילאיי עם אינטל ממשיך לספק למובילאיי משאבים טכניים ותמיכה יקרי ערך, שהניבו תזרים מזומנים חופשי - דבר המאפשר לנו מימון פיתוח טכנולוגיות נהיגה אוטונומית מהכנסות שוטפות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה