מדדים ומחקרים

וול-סטריט שוברת שיאים: ההפתעה באינפלציה מזניקה את המדדים

המדדים המרכזיים בבורסות וול-סטריט – S&P 500, נאסד"ק ודאו ג'ונס – זינקו בשיעורים החדים ביותר שנראו מאז תחילת מגיפת הקורונה, ובתקופת אינפלציה מאז 2008, מה שהופך את היום הזה לאחד הימים הטובים ביותר בבורסות ארה"ב בעשורים האחרונים

יאיר מור |  1
עליות חדות בבורסה (צילום pixabay)
בורסות וול-סטריט חוגגות את ההפתעה בדו"ח מדד המחירים לצרכן בארה"ב כמוצאות שלל רב: המדדים המרכזיים רשמו היום את הזינוקים החדים ביותר שראו מאז הוטל הסגר הראשון בארה"ב, באפריל 2020, והעליות הדרמטיות ביותר בתקופת אינפלציה מאז משבר הסאב-פריים ב-2008, לפני כמעט עשור וחצי.
מדד S&P 500 רשם זינוק של 4.5% עם פתיחת המסחר, והתמתן בינתיים לכ-4.1%. יותר מ-90% מהמניות הנמנות במדד זינקו; מדד נאסד"ק זינק בשיעור חד אף יותר של 6%, שהתמתן בינתיים לחמישה אחוזים ושלושת-רבעי; ומדד הדאו ג'ונס עלה ב-2.9%, שהתמתנו בינתיים לכ-2.5%.
כתוצאה מעליות המדדים, רשם הדולר את הירידה החדה ביותר שלו מאז מרץ 2020 – החודש שבו החלה ארה"ב להיערך לסגרים. הוא ירד ב-1.7%-1.9% לפי בלומברג. המטבעות האירופים רשמו עליות לעומת הדולר, כאשר הליש"ט עולה בכמעט 3% והיורו במעט מעל 1.5%.
כל הקרנבל הזה נגרם לא בשל סיום המשבר הכלכלי, אלא בזכות רמז זעיר לאפשרות שהוא נמצא לקראת רגיעה. מדד המחירים לצרכן לחודש אוקטובר, שפורסם בארה"ב לקראת תחילת המסחר, הצביע על עלייה של 7.7% במחירים, וייצג עלייה בשיעור של 0.4% בקצב האינפלציה. זה עדיין לא טוב, אך פחות גרוע מכפי שציפו האנליסטים – 7.9% עלייה במחירים ו-0.5% באינפלציה. לכן, מקווים כעת שהעלאות הריבית של הפד יקטנו ויואטו, לקראת סיום המשבר וחזרה לשוק שורי.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מעוניינים לקנות בגדי אופנה לוהטים????? חפשו בגוגל : hto
    דנה 11/2022/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מעוניינים לקנות בגדי אופנה לוהטים????? חפשו בגוגל : htofashion , יש לנו את כל בגדי הנשים והגברים במחירים הכי מטורפים שיש!
    סגור