השוק

המיזוג הושלם: איירונסורס הישראלית היא חלק מיוניטי האמריקאית

החברה הישראלית המתמחה בדרכים להפקת רווחים ממשחקי וידאו הפכה היום באופן סופי לחלק ממפתחת מנוע המשחקים הפופולארי האמריקאית, בעסקה שעברה מהמורות רבות בדרך להשלמה
יאיר מור | 
הנהלת איירונסורס (צילום אדם פרימר)
מכים בברזל: החברות Unity ו-IronSource הודיעו לפני שעה קלה על השלמת המיזוג שלהן, לאחר חודשים של טלטלות עזות בדרך החתחתים להשלמת העסקה.
כזכור, בקיץ האחרון הודיעו החברה האמריקאית המפתחת את אחד ממנועי המשחקים הפופולאריים ביותר בעולם והחברה הישראלית המפתחת מנגנונים למסחור של משחקים – אם באמצעות שילוב פרסומות במשחקים ואם באמצעות שילוב אלמנטים של מסחר אלקטרוני – כי חתמו על הסכם למיזוג/רכישה של איירונסורס אל תוך יוניטי, במטרה ליצור חברה שחולשת על כל הצרכים של יוצרי משחקים, החל מהפיתוח ועד הפקת הרווחים מיצירתם. המיזוג נחתם לפי הערכת שווי של כ-4.4 מיליארד דולר לחברה הישראלית.
ההודעה הזניקה את מניות איירונסורס והצניחה את אלו של יוניטי – סימן של חוסר אמון מצד המשקיעים. זמן קצר לאחר מכן היא נאלצה להתמודד עם בחירה לא פשוטה, כאש AppLovin, מתחרה גדולה של איירונסורס, הציעה לרכוש אותה בסכום מטורף – בתנאי שהמיזוג עם החברה הישראלית יבוטל.
ראשי יוניטי בחרו ללכת עד הסוף עם המילה שלהם ולוותר על ההצעה של אפלאבין כדי להתמזג עם איירונסורס. כתוצאה מכך, אפלאבין משכה את הצעת הרכישה והמיזוג עם החברה הישראלית הושלם היום (שני).
שווי החברה הממוזגת אמור להיות בין 15 ל-20 מיליארד דולר, ולמקם אותה במקום 11-12 בתעשייה, לפני בנדאי נמקו, יוצרת דיג'ימון, דרגון-בול ונארוטו, ובתחרות צמודה מול Take2, יוצרת GTA. עם זאת, מאז העסקה צנח שווי שתי החברות, וכעת השווי המשולב שלהן קרוב יותר ל-11 מיליארד דולר ולמקום ה-14 בתעשייה.
ג'ון ריצ'יטלו, מנכ"ל יוניטי, מסר כי "אנו שמחים לקדם את פני איירונסורס למשפחת יוניטי ולהתקרב צעד לעבר מטרתנו להיות הפלטפורמה המובילה לעולם שבו יותר יוצרים. יחד נציע סביבה שלמה למפתחים כדי להגשים ולהשיג את מטרותיהם בהצלחה, ולא חשוב באיזה שלב של מחזור הפיתוח הם נמצאים".
תומר בר-זאב, מנכ"ל איירונסורס: "הכוח המניע מאחורי המיזוג מוביל-התעשייה הזה הוא יצירת יותר ערך עבור מפתחים לכל אורך מסלול הפיתוח. אנו נרגשים מאוד לקראת הדרך שלפנינו בעודנו מתחילים לשלב את המוצרים שלנו באופן עמוק יותר ולחזק את מעגל התגובתיות בין יצירת משחקים מעולים והצמחתם לכדי עסקים משגשגים. בביצוע (החזון) הזה, נוכל ליצור עולם שבו יותר יוצרים מצליחים יותר מאי פעם בעבר".
בר-זאב, יחד עם שלמה דברת ודוד קוסטמן, הפכו לדירקטורים ביוניטי במסגרת המיזוג.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה