תרבות ופנאי

ויקיפדיה נפרדת בכאב מהעורך הישראלי: "תרם לאלפי ערכים"

דניאל ונטורה היה פנסיונר של בנק לאומי והתגורר בישוב קדומים. הוא כתב בעיקר על יהדות איטליה, משם הגיע בעצמו. ונטורה היה ניצול שואה ותרם בין השאר גם לערך שעסק בנושאים אלו
מערכת ice | 
ויקיפדיה ישראל חוגגת 20 שנה (צילום freepik)
דניאל ונטורה ז"ל התגורר בקדומים, עבד בבנק לאומי בתפקידים שונים ואף כתב מספר מאמרים בתחום הבנקאות. אבל אחד מהחותמים המשמעותיים שהשאיר אחריו הוא עריכה של אלפי ערכים בוויקפדיה בעברית, רובם עסקו ביהדות איטליה ובחלקם וודאי נתקלתם במרוצת השנים. בנוסף לפעילותו כתב גם בויקיפדיה הפרטית שלו שכללה ערכים בנושא יהדות, יהדות איטליה ועוד. 

צילום מסך/ויקיפדיה 
ונטורה היה יליד ונציה, ניצול שואה. בישיבת קדומים הספידו את ונטורה שלמד בכולל הגמלאים: "ברוך דיין האמת, משתתפים בצער המשפחה על פטירת דניאל ונטורה ז"ל, מחובשי כולל משכן בנימין שנים רבות, המקום ינחם אתכם בתוך שאר אבלי ציון וירושלים". 
ב-2019 השתתף במיזם "יום בחיי" בעיתון הארץ בו תיאר את שגרת יומו הקבועה. בראיון עמו סיפר כי הוא מתעורר בשעה 2:00 לפנות בוקר ובשעה זו נוהג לנהל את חשבון הבנק שלו. עוד סיפר כי הוא נוהג לצפות בהקלטות של מהדורת החדשות על מנת להעביר אותן בחמש דקות. מבלה את זמנו בלימוד ובתפילה. ונטורה היה נשוי לרבקה. 
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה