דיגיטל וטק

ויקיפדיה העברית חוגגת 20 ומכריזה מלחמה בפייק

בכנס מיוחד לציון 20 שנה לוויקיפדיה העברית, נדונה חשיבות המאבק בפייק ניוז והסיכון שבתוכן הנוצר על ידי בינה מלאכותית. מומחים מובילים השתתפו בכנס ודיברו על ההשלכות החמורות של חדשות כזב ותרומתן להתפשטות מידע מוטעה בציבור
רפאל בן זקרי | 
מימין לשמאל: איציק אדרי, מיכל ונדר שוורץ, קרין נהון (צילום גלעד קוולרצ'יק)
אמש (ראשון) נערך כנס מיוחד לציון 20 שנה לוויקיפדיה העברית, שארגנה עמותת ויקימדיה ישראל בשיתוף בית ספר לאודר לממשל, דיפלומטיה ואסטרטגיה באוניברסיטת רייכמן. הכנס התמקד בחשיבות המאבק בפייק ניוז והסיכון שבתוכן הנוצר על ידי בינה מלאכותית. באירוע השתתפו מומחים מובילים בתחום הדיסאינפורמציה ומניפולציות המידע בישראל.
את הכנס פתח איציק אדרי, יו"ר ויקימדיה ישראל, שהציג נתוני מחקר שנערך על ידי העמותה. "הנתונים מראים שמרבית הציבור מוטרד שהתכנים שהוא קורא עשויים להיות פייק ומוטים על ידי בעלי אינטרסים," אמר אדרי. הוא הוסיף כי "לכלי ה-AI, בהם השימוש הציבורי הולך וגובר, יש תרומה משמעותית לכך."
פרופ' קרין נהון, ראשת מסלול דאטה, ממשל ודמוקרטיה באוניברסיטת רייכמן, אמרה כי "עידן המידע וה-AI, הגביר לנו את ההשתתפות של האזרח בקצה, אבל במקביל הגביר את התחושה שאפשר לומר כל דבר בלי לשאת באחריות." היא הדגישה כי "אמפירית, חדשות כזב מתפשטות מהר יותר, רחוק יותר מבחינת הרשתות, ולקהלים מגוונים יותר."
מיכל ונדר שוורץ, מנכ"לית ויקימדיה ישראל, התייחסה לחשיבות המאבק בפייק לאור האירועים האחרונים שהחלו מה-7 באוקטובר. "ויקימדיה ישראל רואה חשיבות עליונה בהגברת המודעות לחשיבות המאבק בפייק ופועלת במערכת החינוך, השכלה ועם הקהל הרחב להקניית כלים לצריכה מושכלת וביקורתית של מידע."
הכנס העלה לסדר היום את התרומה המרכזית של ויקימדיה ישראל במאמץ לשמירה על מרחב דיגיטלי נקי ככל האפשר מפייק. תוצאות סקר שנערך בקרב הציבור העלו כי 90% מהישראלים משתמשים בוויקיפדיה, כאשר כ-60% עושים זאת לפחות פעם בשבוע. רוב המשתתפים ציינו כי ויקיפדיה מספקת להם את כל המידע הדרוש להם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה