TOP 5
טרנד הסלפי המצויר: הסיפור מאחורי התמונות שכבשו את הרשת
במהלך השנתיים האחרונות הפיד שלנו התמלא בתמונות סלפי שהפכו לדמויות אנימה יפניות, חמודות ורכות למראה – טרנד שהפך לתופעה עולמית. הנה חמש עובדות מסקרנות שאולי לא ידעתם עליו

יש הרבה טרנדים חדשים שכל הזמן צצים אבל הטרנד הזה פשוט סחף את הרשתות, הפיכת כל סלפי פשוט לדיוקן מצויר וחמוד בסגנון יפני – עם עיניים גדולות, צבעים רכים ונגיעות קסומות מעולם האנימה. אבל מאחורי המראה המתוק והפילטרים הפופולריים, מסתתר סיפור מפתיע הרבה יותר. הנה חמישה דברים שלא ידעתם על טרנד הסלפי הקאוואי שכבש את העולם.
1.התחלה מפתיעה
הטרנד לא נולד ביפן אלא בסין, כשאפליקציית Meitu השיקה פילטר שממיר סלפי לדמות אנימה. תוך חודש זינקה האפליקציה למיליוני הורדות. גם Snapchat תרמה לגל, כשעדשת אנימה שלה משנת 2020 הגיעה ל-3 מיליארד שימושים בשבוע הראשון.
הטרנד לא נולד ביפן אלא בסין, כשאפליקציית Meitu השיקה פילטר שממיר סלפי לדמות אנימה. תוך חודש זינקה האפליקציה למיליוני הורדות. גם Snapchat תרמה לגל, כשעדשת אנימה שלה משנת 2020 הגיעה ל-3 מיליארד שימושים בשבוע הראשון.
2. השפעות מסטודיו ג’יבלי
הסגנון הוויזואלי של הדמויות מושפע מאגדות האנימה היפנית, ובראשן סטודיו ג’יבלי. התמונות כוללות עיניים גדולות, צבעים רכים ורקעים חלומיים – נוסטלגיה יפנית בשילוב טכנולוגיה עדכנית.
הסגנון הוויזואלי של הדמויות מושפע מאגדות האנימה היפנית, ובראשן סטודיו ג’יבלי. התמונות כוללות עיניים גדולות, צבעים רכים ורקעים חלומיים – נוסטלגיה יפנית בשילוב טכנולוגיה עדכנית.
3. הכלים שהפכו את זה לפשוט
מעבר ל-Meitu, גם אפליקציית Lensa AI הציעה יצירת אווטארים אנימטיביים והפכה לוויראלית. טיקטוק ו-סנאפצ'ט הוסיפו פילטרים בסגנון אנימה, ו-ChatGPT מאפשר כיום יצירת תמונות בסגנון סטודיו ג’יבלי דרך שיחה פשוטה. הכל בלחיצת כפתור.
מעבר ל-Meitu, גם אפליקציית Lensa AI הציעה יצירת אווטארים אנימטיביים והפכה לוויראלית. טיקטוק ו-סנאפצ'ט הוסיפו פילטרים בסגנון אנימה, ו-ChatGPT מאפשר כיום יצירת תמונות בסגנון סטודיו ג’יבלי דרך שיחה פשוטה. הכל בלחיצת כפתור.
4. ויראליות שמתחילה בפיד
משתמשים שיתפו את התמונות שלהם בטיקטוק, אינסטגרם וטוויטר – והפכו את הטרנד לחלק מהשגרה החברתית. OpenAI דיווחה על עומסים כבדים בגלל גל המשתמשים, וההאשטגים הרלוונטיים הגיעו למיליוני צפיות.
משתמשים שיתפו את התמונות שלהם בטיקטוק, אינסטגרם וטוויטר – והפכו את הטרנד לחלק מהשגרה החברתית. OpenAI דיווחה על עומסים כבדים בגלל גל המשתמשים, וההאשטגים הרלוונטיים הגיעו למיליוני צפיות.
5. השפעות מפתיעות
הבית הלבן השתתף באתגר, מותגים כמו KFC שילבו דמויות אנימה בפרסום, ויש אפילו מטבע קריפטו שנולד בהשראת הטרנד. מנגד, פסיכולוגים מזהירים שהשוואה לגרסה המצוירת עלולה להשפיע על הדימוי העצמי.
הבית הלבן השתתף באתגר, מותגים כמו KFC שילבו דמויות אנימה בפרסום, ויש אפילו מטבע קריפטו שנולד בהשראת הטרנד. מנגד, פסיכולוגים מזהירים שהשוואה לגרסה המצוירת עלולה להשפיע על הדימוי העצמי.
עוד ב-
בשורה התחתונה, טרנד הסלפי הקאוואי הוא לא רק גימיק חמוד – אלא מפגש בין תרבות יפנית, יצירתיות וטכנולוגיית AI שכבש את העולם, ומגלה לנו כמה כוח יש לדימוי עצמי... ולפילטר אחד מוצלח.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה