קריפטו

ענקית הקריפטו הישראלית משלמת ביוקר: זה הקנס שתאלץ לספוג

איטורו משלמת מחיר כבד: הסדר מיליוני דולרים עם ה-SEC בגין פעילות קריפטו. איטורו תאפשר ללקוחותיה בארה"ב לסחור רק בשלושה מטבעות קריפטו: ביטקוין, ביטקוין קאש ואתר. זהו צמצום דרמטי בהיצע הקריפטו של החברה, אך הוא מאפשר לה להמשיך לפעול בשוק האמריקאי תחת פיקוח רגולטורי הדוק יותר
מערכת ice | 
קמפיין איטורו (צילום eToro)
בעולם הפינטק המתפתח במהירות, חברת איטורו הישראלית מצאה את עצמה במוקד סערה רגולטורית בארצות הברית. החברה, שהפכה לשם דבר בתחום ההשקעות החברתיות, הסכימה לשלם 1.5 מיליון דולר ולהגביל את פעילות הקריפטו שלה בעקבות האשמות מצד רשות ניירות הערך האמריקאית (SEC). ההאשמות כללו פעילות כברוקר לא-רשום וכבית סליקה, מה שהוביל להסדר משמעותי שישנה את פני הפלטפורמה.
על פי הפרסום בדה מרקר, במסגרת ההסכם, איטורו תאפשר ללקוחותיה בארה"ב לסחור רק בשלושה מטבעות קריפטו: ביטקוין, ביטקוין קאש ואתר. זהו צמצום דרמטי בהיצע הקריפטו של החברה, אך הוא מאפשר לה להמשיך לפעול בשוק האמריקאי תחת פיקוח רגולטורי הדוק יותר. החברה גם תאפשר ללקוחותיה למכור מטבעות אחרים במשך 180 יום לאחר הוצאת הצו, מה שמעניק להם זמן להתאים את תיקי ההשקעות שלהם.

הסדר זה מגיע בתקופה מאתגרת עבור תעשיית הקריפטו, כאשר רגולטורים ברחבי העולם מגבירים את הפיקוח על המגזר. גורביר גרוואל, מנהל חטיבת האכיפה של ה-SEC, הדגיש כי המהלך של איטורו ישמש כדוגמה למתווכי קריפטו אחרים ויוביל לשיפור ההגנות על משקיעים. זוהי אינדיקציה ברורה לכיוון שבו הרגולציה בתחום הקריפטו צועדת, עם דגש על שקיפות ואחריות מוגברת.
למרות האתגרים, איטורו ממשיכה להיות שחקן משמעותי בעולם הפינטק. החברה, שהוערכה בשנה שעברה ב-3.5 מיליארד דולר לאחר סבב גיוס של 250 מיליון דולר, נהנית מתמיכתם של משקיעים בולטים כמו ION גרופ וקרן ויז'ן 2 של סופטבנק. יוני אסיא, מייסד שותף ומנכ"ל איטורו, הביע אופטימיות לגבי העתיד, ציין את המסגרת הרגולטורית הברורה יותר באירופה ובבריטניה, והביע תקווה לראות התפתחות דומה בארה"ב בעתיד הקרוב. הסדר זה מסמן נקודת מפנה עבור איטורו ועשוי להוות תקדים חשוב לחברות פינטק אחרות הפועלות בתחום הקריפטו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה