תיירות

לידיעת הטסים לחו"ל: המדינה הזו מסרבת לתיירים

שליש מתושבי ספרד תומכים במפגינים נגד ריבוי התיירים במדינה, תחושה המהדהדת ברחבי היבשת. לא רק תיירים מרחבי העולם, אלא גם מישראל פחות רצויים ביעד המבוקש שמבקש להפחית משמעותית את כמות הנכנסים
מערכת ice |  7
אזהרה לנוסעים-אילוסטרציה (צילום shutterstock, פלאש 90/ אבשלום ששוני)
בשנים האחרונות, ערים רבות באירופה מתמודדות עם תופעה מורכבת של תיירות יתר, המעוררת מחאה ציבורית נרחבת. סקר חדש שפורסם בעיתון הגרדיאן הבריטי חושף כי שליש מתושבי ספרד תומכים במפגינים נגד ריבוי התיירים במדינה, תחושה המהדהדת ברחבי היבשת. ברצלונה, עיר המונה 1.6 מיליון תושבים ומארחת כ-32 מיליון תיירים מדי שנה, מהווה דוגמה קיצונית לאתגרים שמציבה תיירות המונים.
התסכול של התושבים המקומיים נובע ממגוון גורמים, כאשר העיקרי שבהם הוא עליית מחירי הדיור. שכירויות לטווח קצר, מלונות ודירות נופש הפכו ליקרות מנשוא עבור התושבים המקומיים, מה שמוביל לתחושת נישול והדרה מהמרחב העירוני. "אנחנו מרגישים כבושים בארצנו", מעידה אחת התושבות, משקפת תחושה רווחת של אובדן זהות וקהילתיות.

בתגובה למשבר, ממשלות ברחבי אירופה מתחילות לנקוט בצעדים. בספרד, הממשלה הכריזה על מבצע לבדיקת רישיונות של פלטפורמות השכרה לטווח קצר כמו Airbnb ו-Booking.com. ביוון, ראש הממשלה קיריאקוס מיטסוטאקיס הודיע על רפורמה שתכלול הטלת מיסים גבוהים יותר על תיירים המגיעים ליעדים פופולריים כמו מיקונוס וסנטוריני, במטרה לצמצם את הפגיעה בתושבים המקומיים.
האתגר העומד בפני קובעי המדיניות הוא מציאת איזון בין התועלות הכלכליות של התיירות לבין שמירה על איכות החיים של התושבים המקומיים. הרפורמות המוצעות, כגון הגבלת גישת תיירים ליעדים מסוימים והטלת מיסים נוספים, מהוות ניסיון ראשוני להתמודד עם הבעיה. עם זאת, פתרון ארוך טווח ידרוש חשיבה מחודשת על מודלים של תיירות בת-קיימא שתתחשב בצרכי הקהילות המקומיות לצד פיתוח כלכלי.
המאבק נגד תיירות היתר באירופה מדגיש את הצורך בגישה מאוזנת יותר לפיתוח תיירותי. בעוד שהתיירות ממשיכה להוות מנוע צמיחה משמעותי עבור כלכלות רבות, ההשלכות החברתיות והסביבתיות שלה לא יכולות להיות מוזנחות. האתגר העומד בפני ערים ומדינות הוא לפתח מודלים חדשים של תיירות שיאפשרו צמיחה כלכלית לצד שמירה על זהות מקומית, נגישות למגורים, ואיכות חיים גבוהה לתושבים. רק באמצעות דיאלוג מתמשך בין כל בעלי העניין - תושבים, ממשלות, ותעשיית התיירות - ניתן יהיה למצוא פתרונות ברי-קיימא שיענו על צרכי כולם.
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    לא חדש. התייר עצמו רואה
    מיכל 09/2024/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לתיירות יש עונה. מי שלא מרוויח סובל. גם בירושלים סובלים באותה מידה. ממשלות יכולות לבצע תוכניות ותגמול נכון שהאזרחים ירגישו את התועלת. מצד שני אפשר בהחלט להגביל מספר מסיבות איכות הסביבה.
    סגור
  • 4.
    אין קשר לישראלים. סתם כותרת מטעה ופומפוזית
    עלי ביבי ו64 השודדים 09/2024/14
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אני מבין לליבם. מצד אחד תיירות מזרימה כסף, אבל הכסף הזה לא מגיע לתושבים שסובלים מתיירות, הבלגן, המחירים, הלכלוך והצפיפות. הנסיון לקשר כל דבר אלינו מגיע מאגו מנופח כאילו המדינה הקטנה שלנו מספיק חשובה, והיא לא.
    סגור
  • 3.
    בשורה רעה לתיירים אבל בשורה טובה לתושבים
    אזרח 09/2024/14
    הגב לתגובה זו
    1 1
    לא רוצים תיירים בספרד אז אל תבואו כתיירים לספרד.
    סגור
  • לא ממש
    א 09/2024/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ממה אתה חושב שהם מתפרנסים? כולל אלו שחיים על ביטוח סוציאלי.
    סגור
  • 2.
    רונלי הכוניפינה
    גרציאס אמיגוס 09/2024/14
    הגב לתגובה זו
    9 0
    !ole!-ole
    סגור
  • 1.
    אפסים אתם ממחזרים את הכתבה הזאת כבר שנה הלוך וחזור (ל"ת)
    רונית 09/2024/14
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • מחזור
    אזרח 09/2024/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    איין להם על מה לכתוב אז ממחזרים כתבות ישנות
    סגור