בעולם

בהלה בטיסה: ישראלים הצילו את חייו של תייר בריטי

האחות רותי אורלביץ' וד"ר יעקב סגל ממכבי שירותי בריאות, נכחו בטיסה מישראל ללונדון בה נוסע, תייר בריטי, קיבל התקף אלרגיה חריף ולא נשא עליו מזרק אפיפן. השניים העניקו לו טיפול מציל חיים במשך ארבע שעות עד הנחיתה 

מערכת ice |  1
טיסה (צילום shutterstock)
נוסע בריטי שעלה על מטוס מישראל ללונדון, לקה בהתקף אלרגיה חריף. למזלו, על הטיסה נחכו רופא ואחות שביצעו בו פעולות וכך הצילו את חייו. האחות, רותי אורלביץ ממכבי שירותי בריאות סיפרה: "באותו רגע הבנתי שמדובר בהתקף אלרגיה שאפשר לטפל בו בקלות עם מזרק אפיפן".
עוד הוסיפה: "באותו רגע, הבנתי שאני נמצאת באירוע חריג. התקף אלרגיה יכול להחריף ולהתפתח לסכנת חיים ממשית תוך זמן קצר וכרגע אין דרך לטפל בהתקף. אין ספק שזאת טיסה של פעם בחיים. אני לעולם לא אשכח אותה. ואני שמחה שהצלחנו לטפל בו ולהציל את חייו, אין סיפוק גדול מזה".
ד"ר יעקב סגל סיפר: "בהיעדר מזרק אפיפן, ביקשנו מצוות המטוס את ערכת עזרה ראשונה כדי לראות באיזה ציוד נוכל להשתמש. החלטנו לתת טיפול של חמצן, סטרואידים ואדרנלין שמעכבים את החרפת התסמינים של התקף אלרגי. במקביל, נערכנו לתרחיש שבו המצב ידרדר והנוסע יהיה זקוק להחייאה".
לאחר כמה ימים הגיע הנוסע הודה לאלו שהצילו את חייו ואמר: "כל אדם שסובל מאלרגיה יודע שאם אין עליו מזרק אפיפן, הוא עלול למות מהתקף. אתם הצלתם לי את החיים, חד משמעית. אם אתם לא הייתם על הטיסה הזאת, אני לא יודע איך זה היה נגמר".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אלרגי שא מזרק קבוע (ל"ת)
    למה להציל אידיוט 03/2024/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור