פרויקטים

מערכות גיבוי חשמל: פרקומט משיקה הפתרון למצבי חירום בבנייני המגורים

פרקומט נכנסת לשוק האנרגיה עם משפחת מוצרי Power BackUp – מענה לתרחישי עלטה והפסקות חשמל ממושכות בבנייני מגורים. אייל חפץ, סמנכ"ל התפעול והמכירות בפרקומט: "המערכת שלנו מאפשרת זמינות חשמל בזמן חירום עד 72 שעות, בחלל הציבורי ובדירות"

צילום Shutterstock
לאורך החודשים האחרונים, על רקע המלחמה המתמשכת, הפך העורף הישראלי לחזית: טילים וכתב"מים משוגרים מדי יום אל אוכלוסייה אזרחית – כאשר תרחיש של הפסקות חשמל ממושכות בבנייני המגורים הפך להיות אמיתי ומוחשי, ומחייב היערכות מוקדמת.
אל הוואקום הזה בדיוק נכנסת חברת פרקומט, עם בשורה חדשה בשוק האנרגיה בישראל. החברה, המזוהה בעיקר עם מתקני חניה רובוטיים ומכניים, משיקה בימים אלו מוצר פורץ דרך, המספק גיבוי חשמל לדירה (ולממ"ד) במצבי חירום והפסקות חשמל – כשבמציאות הנוכחית, מתחדדת חשיבותו עוד יותר.
מה מייחד את המוצר של פרקומט ואיזה יתרונות הוא מציע? ולא פחות חשוב: איך חברה העוסקת בתחום מתקני החניה, מציעה כעת גם פתרונות דווקא לתחום האנרגיה? בראיון לאתר ice, אייל חפץ, סמנכ"ל תפעול ומכירות בפרקומט, עושה סדר.
"בתקופה האחרונה כל נושא החשמל, האגירה וחשיבות העצמאות האנרגטית עלה מדרגה", מציין חפץ. "הסיבות לכך טמונות הן בעליית הסוגייה הנוגעת לזמינות החשמל לכותרות – על רקע כמות הרכבים החשמליים והשאלה באשר לכמה חשמל זמין יהיה לכולם בעתיד, שהופכת רלבנטית יותר מיום ליום. כמו כן, בשל המסקנות המיידיות ממלחמת חרבות ברזל, החשש מהפסקות חשמל הוא כבר לא בגדר תרחיש דמיוני, אלא נמצא ממש כאן ועכשיו, ומחייב מענה יסודי ומידיי".
המוצר שמשיקה פרקומט נקרא Power BackUp, והוא כבר מסומן ככזה שמשנה את כללי המשחק. "המוצר הוא פרי פיתוח של מספר שנים", מפרט חפץ. "במהלך השנים האחרונות אנו עוסקים יותר ויותר במערכות אגירה ושימוש באנרגיה חוזרת, שמשתלבות עם ליבת העיסוק של פרקומט במתקני חניה רובוטיים".

אייל חפץ, סמנכ"ל תפעול ומכירות בפרקומט (צילום באדיבות פרקומט)
"דוגמה מייצגת", מפרט חפץ, "מהווה פרויקט דגל שלנו – פרויקט 'אחד' ברחוב אחד העם 13 בתל אביב, של קבוצת ישראל-קנדה. בפרויקט זה, מותקנת בימים אלו, מערכת אגירה, שתאפשר שימוש במתקן החניה הרובוטי גם בזמן הפסקת חשמל ארוכה. בחניונים הרובוטיים שלנו, אנו מטמיעים בין היתר מערכות לטעינת רכבים חשמליים – כך שלמעשה כל התחום החשמלי, הפך לתחום פעילות מעניין וחדשני בפרקומט".
על המוצר עצמו מספר חפץ: "ה-Power BackUp, היא מערכת גיבוי אוטומטית של חשמל לדירה ולבניין. בזכות Power BackUp יזכו הדיירים בבנייני המגורים ברחבי הארץ, לחשמל זמין ורציף גם במצבי חירום והפסקות חשמל. הפתרון שלנו מאפשר זמינות חשמל בזמן חירום בכל רחבי הבניין: גם בחלל הציבורי וגם בדירות המגורים".
אתה למעשה מתכוון למערכת אגירה?
"כן ולא. מערכת ה-Power BackUp, משמשת כמערכת אגירת חשמל – אבל מדובר במערכת אוטונומית למצבי חירום שונים, כמו הפסקות חשמל ותרחישי עלטה ממושכים. הכוונה באוטונומית, היא שהמערכת מאפשרת אספקת חשמל רציפה בעתות חירום והפסקות חשמל, ללא שום צורך בהתערבות המשתמש – כמו במערכת אל-פסק (UPS), אבל של הבניין כולו. בזכות מערכת ה-Power BackUp, יקבלו דיירי הבניין, עד 72 שעות של חשמל חירום דירתי וציבורי".
"היתרון ב-Power BackUp, הוא בכך שהמערכת הופכת להיות חלק בלתי נפרד מבניין המגורים", מחדד חפץ. "בכל בניין שיחובר למערכת Power BackUp, כל המערך הציבורי, החל ממעליות דרך תאורה ועד קווי חירום דירתיים, יחובר דרך מערכת האגירה של פרקומט".
בתרחיש של הפסקת חשמל ממושכת, כמה זמן תוכל המערכת לספק חשמל לבניין?
"מערכת ה-Power BackUp תאפשר הפעלת צרכני חשמל חיוניים בדירות – שקעי הטענה, תאורה, מקרר, מכשירים רפואיים וכדומה, ותשמש גם כקו גנרטור גיבוי להפסקות חשמל לתוך הממ"ד הדירתי. בנוסף, המערכת תאפשר שימוש בטוח במעלית הבניין גם בזמן הפסקת חשמל".
ומה בנוגע לעלויות?
"העלות תלויה כמובן בגודל הבניין ובכמות יחידות הדיור בו. צריך להבין: לא מדובר כאן בעוד פתרון ביניים על הדרך, אלא במערך שלם שנותן מענה שלם ומקיף".
באשר לבניינים בהן ניתן יהיה להטמיע את המערכת החדשה וקהלי היעד להם מיועד המוצר, מרחיב חפץ: "היתרון הגדול, והסיבה שבגינה יצאנו עם המוצר הזה בטיימינג הנוכחי, הוא חברת האם, פרקומט. מהצד האחד, כחלק אינטגרלי בחברה, יש לנו מחלקת תכנון ענפה עם יועצי חשמל, בטיחות ומתכנני מערכות עם יכולות מוכחות להטמיע ביעילות בתוכנית הבניין את מערכת ה-Power BackUp. מהצד השני, לפרקומט יש קשר ישיר עם מאות יזמים, אדריכלים וחברות בנייה – מה שמאפשר לנו להציע את המוצר לפרויקטים רבים שנמצאים בבנייה או בתכנון מתקדם".
"כרגע אנחנו מכוונים להטמיע את המערכות שלנו בבניינים הנמצאים בבנייה מתקדמת, כמו גם בתכנוני שכונות שלמות", מסכם חפץ. "המשמעות: כבר בעתיד הקרוב ניתן יהיה לראות בישראל בנייני מגורים עם מערכות Power BackUp פעילות, שיתנו סוג של עצמאות אנרגטית, בטח הרבה יותר מהיום".
פרקומט, נוסדה בשנת 2009, והיא חברה ציבורית העוסקת בתכנון, פיתוח, אספקה, הרכבה ושירות של מתקני חניה מכניים ורובוטיים, עבור פרויקטים ומיזמי נדל"ן ברחבי הארץ. בשנים האחרונות, פרקומט נמצאת במגמת צמיחה מואצת הנובעת מגידול בכמות הלקוחות ובמספר הפרויקטים אותם החברה מבצעת. לחברה מוניטין רב שנים וסל פתרונות רחב ומקיף, המאפשר לה להעניק פתרון מלא לפרויקטים בתחום הנדל"ן בכלל והתחדשות עירונית בפרט.
ביולי 2022 הפכה פרקומט לחברה ציבורית הנסחרת בבורסה לניירות ערך בתל אביב. בין בעלי מניותיה הנוכחיים נכללים מור קופות גמל, מור קרנות נאמנות, קרן הגידור נוקד קפיטל, חברת הנדל"ן קנדה-ישראל וחברת הנדל"ן אאורה, המספקים לחברה גב פיננסי איתן. פרקומט הקימה במשרדיה מרכז שירות ובקרה הגדול מסוגו בישראל, אשר תומך באלפי מקומות חניה, במתקנים שסופקו והורכבו על ידי החברה. מרכז השירות כולל מסכי מצלמות של כלל החניונים ומאפשר גם טיפול בתקלות מרחוק במהירות וביעילות.
(בשיתוף מערכת זירת הנדל"ן)