משפט

"חתונת השנאה": נגזר דינם של חמישה מהנאשמים

לאחר יותר משבע שנים, בית המשפט השלום בירושלים גזר היום את דינם של חמישה בני אדם שהואשמו בהסתה לאלימות, גזענות וגילוי הזדהות עם ארגון טרור במהלך השתתפותם ב"חתונת השנאה"
מערכת ice | 
פסיקת בית משפט (צילום Istock)
בית משפט השלום בירושלים גזר היום (חמישי) עבודות ושעות לתועלת הציבור על חמישה בני אדם שהואשמו בהסתה לאלימות, גזענות וגילוי הזדהות עם ארגון טרור במהלך השתתפותם ב"חתונת השנאה" בדצמבר 2015.
השופט איתן כהן קבע כי דניאל פינר ירצה חמישה חודשי עבודות שירות, שמואל פיין ויהוידע סוכי ירצו ארבעה חודשי עבודות שירות ואילו דוב מורל וטל נווה יעשו 200 שעות לתועלת הציבור. עורכי דינם של המורשעים, המיוצגים על ידי ארגון "חוננו", מתכוונים לערער על גזר הדין.

"מידת הפגיעה בערכים המוגנים היא גבוהה", כתב השופט בגזר הדין. "כפי שנקבע בהכרעת הדין מדובר בהפגנת שמחה בקשר של רצח של חפים מפשע באירוע טרור. במהלך הריקודים והשירים הנאשמים המחישו את המסר המסית בעל תוכן רלוונטי הקורא לנקמה, תוך שהוא מניפים את תמונות הנרצחים, מניפים כלי נשק ובקבוקים שנחזו להיות בקבוקי תבערה".
יש להזכיר כי בחודש שעבר נגזרו ארבעה חודשי עבודות שירות על החתן, יקיר אשבל, ועל אדם נוסף שהשתתף בחתונה, צבי זלטקין, הוטלו 180 שעות שירות לתועלת הציבור.
"חתונת השנאה" התקיימה בדצמבר 2015 בירושלים ובמהלכה צולמו החוגגים רוקדים ומנופפים בסכינים וכלי נשק אחרים, כשאחד מהם נראה דוקר שוב ושוב את תמונתו של הפעוט שנרצח בפיגוע בדומא, עלי דוואבשה. האירוע תועד במספר סרטונים ועורר סערה בישראל.
עו"ד משה פולסקי מארגון חוננו שייצג בתיק תקף את החלטת בית המשפט ואמר: "אנו נבחן את הכרעת הדין וגזר הדין. בכוונתנו להגיש ערעור. מדובר בהכרעת דין שלא מתכתבת עם נסיבות האירוע. גם גזרי הדין לא מתכתבים עם מעשי הנאשמים ועם חלוף הזמן הרב מעת האירוע. בית המשפט שאמור להיות מנותק מרעשי רקע נגרר אחר האווירה הציבורית. אנו מצרים על המצב שבו המשתייכים למגזר מסוים לא יכולים לצפות שיתקיים הליך משפטי הוגן בעניינם".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה