משפט

חתונת השנאה: 7 הורשעו בהסתה לטרור ולאלימות

בית המשפט הרשיע שבעה מהנאשמים בפרשת "חתונת השנאה, בהסתה לאלימות ולטרור. השופט איתן כהן: "מדובר על הפגנת שמחה בקשר עם רצח של חפים מפשע"
מערכת ice | 
בית משפט המחוזי תל אביב (צילום Magma Images)
בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע היום (רביעי) בהסתה לאלימות ולטרור שבעה בחורים אשר לקחו חלק ב"חתונת השנאה" ב-2015. כזכור בזמן האירוע המדובר הונפה ונדקרה תמונתו של התינוק עלי דוואבשה, אשר נרצח בפיגוע טרור יהודי באותה שנה.
יהוידע סוכי ודב מורל הורשעו גם בהפרת הוראה חוקית. החתן, יקיר אשבל, הורשע גם בהחזקת נשק. הנאשם דניאל צבי משה, הורשע בנוסף בהסתה לגזענות, בתמיכה בארגון טרור ובהחזקת נשק. הזמר בחתונה, סיני תור, זוכה. בית המשפט ידון בטיעונים לעונש בנובמבר, כאשר החוק מתיר לגזור עונש של עד חמש שנות מאסר בגין הסתה לאלימות וטרור.

השופט איתן כהן כתב בהכרעת הדין שהאירוע הוא חמור ומצער: "מדובר על הפגנת שמחה בקשר עם רצח של חפים מפשע". הוא נימק את ההחלטה וכתב: "לאחר שנחשפתי לכלל הראיות בתיק מצאתי שאופיו המסית גלוי לעין כל, מובהק, אינו ניתן להכחשה ונלמד בין היתר משני המסרים העיקריים המקופלים במעשים - תמיכה ברצח משפחה חפה מפשע וקריאה לנקמה בערבים והכל תוך חשיפת המעשים המסיתים לעיני מאות הנוכחים בחתונה, חלקם מקרב חבריהם של העצורים בפרשת דומא ותוך שלהובם. נסיבות תוכנו ופרסומו של התוכן המסית מקימים אפשרות ממשית שיביא לעשיית מעשה של אלימות או טרור".
על פי כתב האישום כבר לפני החתונה הכינו הנאשמים,  תצלומים של בני משפחת דוואבשה עם הכיתוב "נקמה". במהלך החתונה הושמעו שירים בעלי תוכן מסית, כגון: "אין ערבים אין פיגועים" וכן "יישרף יישרף המסגד", המשתתפים רקדו והניפו את התמונות, לצד שני רובים צהליים, אקדחים בקבוקי הנראים כבקבוקי תבערה וסכינים.  לבסוף דקרו את התמונות, הציתו אותן ודרכו חלק מכלי הנשק.
התביעה וההגנה התייחסו להחלטת בית המשפט בכלי תקשורת שונים. בפרקליטות מסרו כי "בית המשפט קיבל את עמדת הפרקליטות כי אירועי החתונה מהווים עבירה פלילית חמורה של הסתה ותמיכה במעשי אלימות וכי מדובר במעשים שיש להוקיעם".
עו"ד משה פולסקי ועו"ד עדי קידר מארגון חוננו שייצגו את הנאשמים מסרו: "אנו מצרים על החלטת בית המשפט שלדעתנו אינה יכולה שתעמוד. בית המשפט לא התייחס לטענות המשפטיות שהוצגו בפניו ונגרר אחרי האווירה הציבורית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה