משפט

ניו יורק תובעת את אמזון: החברה הפרה את חוקי העבודה ופגעה בבריאות העובדים

התביעה מתמקדת בכישלונה של ענקית הקמעונאות להגן על עובדי המחסנים שלה מפני המגפה ובשאלת החוקיות של פיטורי העובדים שהפגינו נגדה בשל כך. אמזון: "התביעה לא מציגה תמונה מדויקת של התגובה שלנו למשבר"
רועי בהריר-פרל | 
אמזון (צילום freepik)
ענקית הקמעונאות והטכנולוגיה אמזון ממשיכה להסתבך בעקבות הטיפול הלקוי שלה בשמירה על עובדי המחסנים מפני הידבקות בקורונה: התובעת הראשית של מדינת ניו יורק לטיטה ג'יימס הגישה אתמול (שלישי) תביעה נגד החברה בגין אי ציות, לכאורה, לחוקי העבודה. על פי התביעה, אמזון פעלה באופן לא חוקי כשפיטרה כמה מבין עובדי המחסנים בעקבות הפגנה של העובדים בהאנגר בסטאטן איילינג שבניו יורק נגד זלזול החברה בבריאותם ואי נקיטת אמצעים להגנה עליהם.
"חוסר האכפתיות הבוטה של אמזון בכל הנוגע לשמירה על תקנות הבטיחות והבריאות סיכן את עובדיה בחולי קשה, פגע באלפים מהם במתקני האריזה והשילוח, ובכך גם היווה סכנה לציבור כולו", ציינה ג'יימס בתביעה. ג'יימס, אגב, הגישה את התביעה בתגובה לתביעה של אמזון נגדה, בה היא נדרשה להפסיק להציק לה בעניין, בטענה כי נושאים הקשורים לבטיחות העובדים בזמן מגפה מטופלים ברמה הפדרלית וכי אין לעיריית ניו יורק סמכויות בעניין.
ג'יימס ממשיכה וטוענת כי זכות העובדים להתאגד מעוגנת בחוקי מדינת ניו יורק וכי הפעולה של אמזון נגדם "מעלה דאגות בנוגע להיותה לא חוקית".  בתגובה לתביעה, אמרה דוברת אמזון קלי נאנטל: "אנחנו דואגים מאוד לבריאותם ולבטיחותם של העובדים שלנו ואנחנו לא מאמינים כי התביעה של התובע המרכזי לא מציגה תמונה מדויקת של התגובה שלנו למגפה, הנחשבת למובילה בעולם".
בינתיים, נראה כי הצרות של הנהלת אמזון בנוגע לטיפול בעובדים ממשיכות להיערם: הבוקר (רביעי) דווח כי כ-4,000 עובדים במחסני החברה קיבלו בטעות הודעה על כך שבדיקת הקורונה שלהם יצאה חיובית וכי עליהם להיכנס לבידוד. למרבה המזל, ההפך לא קרה: מי שבאמת יצא חיובי בבדיקה קיבל הודעה שהוא חיובי - כלומר, לא נשקפה באינסידנט סכנה לבריאות הציבור והוא הסתכם בעוגמת נפש נוספת לעובדים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה