השוק

ענקית התעופה בפיטורים דרמטיים: עשרות אלפי עובדים ילכו הביתה

מנכ"ל חברת בואינג הודיע במכתב לעובדים כי הוחלט לצמצם את כוח העבודה ולפטר כ-17 אלף עובדים, המהווים כ-10% מכוח העבודה
מערכת ice | 
בואינג (צילום יחצ)
חברת בואינג הודיעה על כוונתה לקצץ 10% מכוח העבודה שלה, המהווה כ-17,000 עובדים, בעקבות הפסדים גואים והמשך שביתת מכונאים אשר עיכבה את מפעלי הייצור שלה. השביתה, הנמשכת זה חמישה שבועות, משפיעה על יכולת החברה לייצר ולספק מטוסים, ובואינג נאלצת לדחות את השקת מטוס ה-777X הממתין לאישור עד לשנת 2026, פיגור של כ-6 שנים מהלו"ז המקורי.
על פי cnbc, בואינג ציפתה לדווח על הפסד של 9.97 דולר למניה ברבעון השלישי, תוך ציפייה לטעון להפסד לפני מס של 3 מיליארד דולר ביחידת המטוסים המסחריים ו-2 מיליארד דולר בעסקי ההגנה שלה. החברה מתמודדת עם הוצאות תפעוליות של 1.3 מיליארד דולר ברבעון זה. ההודעה על הפסקת ייצור מטוסי 767 גררה תגובות נזעמות מהאיגוד, אשר תיאר את ההחלטה כ"מטרידה מאוד".
במהלך החודשים האחרונים, בואינג התמודדה עם אתגרים רבים, כולל חקירות בטיחותיות בעקבות תקלות חמורות במטוסים שלה. השביתה של יותר מ-30,000 מכונאים, שהחלה לאחר שאלה דחו הסכם פשרה, הוסיפה לתסבוכת. חברות דירוג האשראי הזהירו כי בואינג עלולה לאבד את דירוג האשראי שלה, כשהשביתה גורמת להפסדים של מעל 1 מיליארד דולר בחודש.
הנשיא החדש של החברה, קלי אורטברג, ציין כי החברה נמצאת במצב קשה ודורשת החלטות קשות על מנת לשוב לתפקוד יציב. מאז שהחל את כהונתו לפני כ-60 ימים, התמודד אורטברג עם שביתה ממושכת, והודיע על צורך לבצע שינויים מבניים כדי להבטיח את התחרותיות והיכולת לספק את צורכי הלקוחות בעתיד.

אורטברג הביע תקווה כי החברה תוכל להתרכז במשימות עיקריות במקום להתפזר על פני פרויקטים רבים שגורמים לחוסר יעילות. כחלק מהשינויים, החברה תפסיק את ייצור מטוסי 767, שהיו בבנייה רק בגרסת מטען. הודעת בואינג על סיום ייצור ה-767 עוררה התנגדות רבה בקרב העובדים, אשר טוענים כי החברה מנסה לפגוע במשא ומתן. חברי האיגוד ציינו כי כל החלטה לגבי הפסקת הייצור אינה קשורה לשביתה הנוכחית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה