בריאות

ריקול ענק למוצר התינוקות הפופולרי: "גרם למוות בחנק"

חברת פישר-פרייס מסתבכת שוב עם החזרת מוצרים מסוכנים: פורסם ריקול ללמעלה מ-2 מיליון נדנדות Snuga בעקבות מקרי חנק שגרמו למותם של 5 תינוקות בארה"ב
מערכת ice | 
ריקול-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
ענקית הצעצועים ומוצרי התינוקות פישר-פרייס הודיעה על ריקול של למעלה מ-2 מיליון נדנדות Snuga שנמכרו ברחבי ארצות הברית, לאחר דיווחים על מקרי חנק שגרמו למותם של חמישה תינוקות. 
הריקול מתייחס לכל הדגמים של נדנדות אלה שנמכרו באמזון, טארגט, טויס אר אס, סמס קלוב ו-וולמארט בין אוקטובר 2010 לינואר 2024 במחיר של כ-160 דולר. מתוך כ-2.1 מיליון נדנדות שהוחזרו, 99,000 נמכרו בקנדה וכ-500 במקסיקו.
 
על פי הודעת הרשות להגנת הצרכן, מקרי המוות אירעו בין השנים 2012 ל-2022, וכל הקורבנות היו תינוקות בגילאי 1 עד 3 חודשים, אשר השתמשו במוצר לשינה. ברוב המקרים, התינוקות לא היו מוחזקים כראוי והוספו להם מצעי שינה.
הרשות ממליצה לצרכנים להסיר מיד את כרית הראש ואת תוספת התמיכה מהסדין לפני השימוש בנדנדות לפעילויות ערות. פישר-פרייס מציעה החזר של 25 דולר למי שיסיר את שני החלקים הללו.
השימוש בנדנדות לשינה, במיוחד עם הוספת מצעי שינה, מהווה סיכון חמור לחנק. הוועדה האמריקאית לרפואת ילדים ממליצה לא להשתמש במוצרים בשיפוע עבור שינה, ולהימנע מהשארת תינוקות ללא השגחה במוצרים כאלה.

מדובר בריקול חמור וזו אינה הפעם הראשונה שבה פישר-פרייס נאלצת להתמודד עם בעיות בטיחותיות במוצרים שלה. בשנים האחרונות נרשמו כ-100 מקרי מוות הקשורים למוצר Rock 'n Play, שהוחזר לראשונה ב-2019.
הסכנות הקשורות למוצרים אלה עוררו ביקורת נוקבת על פישר-פרייס, כאשר מומחים טוענים שקריאות הריקול אינן מספיקות. וויליאם וולאס, מנהל מדיניות בטיחות בארגון Consumer Reports, ציין כי יש צורך בהחזר מלא, וכי על פישר-פרייס לעודד היפטרות מהנדנדות המדוברות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה