השוק

הבורסה בת"א זינקה ב-511%: זה הרווח המטורף של המנכ"ל

שווי השוק של הבורסה זינק מ-915 מיליון שקל ל-3.4 מיליארד שקל, הצלחתה של הבורסה משתקפת גם בתגמול הנדיב של הנהלתה. מנכ"ל הבורסה, איתי בן זאב, נהנה מעלות שכר שנתית של 6.2 מיליון שקל ב-2023, כאשר מתחילת כהונתו הצטבר שכרו ל-30 מיליון שקל
מערכת ice | 
מסחר-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
הבורסה לניירות ערך בתל אביב חווה תקופת שגשוג חסרת תקדים, למרות האתגרים הכלכליים והביטחוניים שפוקדים את ישראל. מאז הנפקתה באוגוסט 2019, הניבה הבורסה תשואה מרשימה של 511% למשקיעיה, חילקה דיבידנדים בסך 323 מיליון שקל.
על פי כלכליסט, שווי השוק של הבורסה זינק מ-915 מיליון שקל ל-3.4 מיליארד שקל. ביצועיה המרשימים של מניית הבורסה בולטים במיוחד על רקע הביצועים המתונים יותר של מדדי המניות המובילים בישראל, כאשר בשנת 2023 היא עלתה ב-44%, לעומת עלייה של 12% במדד ת"א-125.

התפתחות משמעותית בתולדות הבורסה התרחשה בתחילת 2024, כאשר הבנקים מכרו את אחזקותיהם בה, בעיקר למשקיעים זרים ומוסדיים ישראליים. בין הרוכשים הבולטים היה המיליארדר ביל אקמן, שרכש 4.9% ממניות הבורסה. מהלך זה הגביר את הסחירות במניה והעלה את אמון המשקיעים בפוטנציאל הצמיחה העתידי של הבורסה.
בכלכליסט פורסם כי הצלחתה של הבורסה משתקפת גם בתגמול הנדיב של הנהלתה. מנכ"ל הבורסה, איתי בן זאב, נהנה מעלות שכר שנתית של 6.2 מיליון שקל ב-2023, כאשר מתחילת כהונתו הצטבר שכרו ל-30 מיליון שקל. בנוסף, הוא זכאי לאופציות שערכן הנוכחי מגיע ל-120 מיליון שקל. גם בכירים אחרים בבורסה נהנים מתגמול נדיב, המשקף את הצלחתה הפיננסית של החברה.
הביצועים הכספיים של הבורסה ממשיכים להרשים. ב-2023, הכנסותיה עלו ב-8% ל-390 מיליון שקל, והרווח הנקי זינק ב-64% ל-83.2 מיליון שקל - שיא מאז ההנפקה. מגמה חיובית זו נמשכה גם במחצית הראשונה של 2024, עם עלייה של 11% בהכנסות וברווח הנקי. הבורסה הצליחה לגוון את מקורות ההכנסה שלה, כאשר עמלות המסחר מהוות רק 38% מסך ההכנסות, לצד הכנסות מדמי רישום, שירותי מסלקה והפצת מידע.
מומחים בשוק ההון מייחסים את הצלחת הבורסה ליכולתה להתאים את עצמה לתנאי שוק משתנים ולפתח מקורות הכנסה חדשים. הם מציינים כי הבורסה נהנית מיציבות יחסית בזכות מגוון המוצרים שהיא מציעה, המאפשרים לה להרוויח גם בתקופות של תנודתיות בשוק. בנוסף, היוזמות לשינוי ימי המסחר ומשיכת משקיעים זרים מבטיחות פוטנציאל צמיחה עתידי, במיוחד לאחר סיום המלחמה הנוכחית. הצלחתה של הבורסה מדגישה את חשיבותה כמוסד פיננסי מרכזי בכלכלה הישראלית ואת יכולתה להתמודד בהצלחה עם אתגרים כלכליים וגיאופוליטיים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה