בארץ

בעקבות המלחמה: זו המדינה שמנתקת קשרים עם ישראל

ניקרגואה מנתקת את היחסים עם ישראל בעקבות התקיפות בעזה, ומבקרת את ממשלת ישראל על מעשיה, בעוד הקונגרס מאשר החלטה המתחברת ליום השנה למלחמה ומצביעה על הסלמה במזרח התיכון
מערכת ice |  1
דיפלומטיה-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
הלילה, ממשלת ניקרגואה הודיעה על ניתוק יחסים דיפלומטיים עם מדינת ישראל, והכינה הצהרה חריפה שבה היא מתארת את ממשלת ישראל כ"פשיסטית" ומאשימה אותה בביצוע "רצח עם". ההחלטה התקבלה לאחר שהקונגרס בניקרגואה אישר פעולה שתואמת את יום השנה למלחמה בעזה.
בהודעה נמסר כי הניתוק נובע מהתקיפות הישראליות בשטחים הפלסטיניים. ממשלת ניקרגואה ציינה כי הסכסוך הגלוי אינו מוגבל לישראל ולפלסטינים, אלא מתרחב גם ללבנון ואפילו מאיים על סוריה, תימן ואיראן.
חשוב לציין כי איראן נתפסת כבעלת ברית מרכזית של נשיא ניקרגואה, והמדינה הפכה למבודדת בשנים האחרונות בעקבות מחאות פנימיות שהובילו למותם של מאות בני אדם. ההחלטה על ניתוק היחסים עם ישראל משקפת את המתח הגובר במדינה, כמו גם את המורכבות ביחסיה עם הקהילה הבינלאומית.
בזמן שהאזור כולו נערך לאפשרות של הסלמה נוספת, ההצהרה של ניקרגואה משקפת את השפעות הסכסוך הישראלי-פלסטיני על מדינות נוספות במרכז אמריקה, כמו גם את המאבק הפנימי של ניקרגואה במציאות הפוליטית הנוכחית שלה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    פחות יבוא סמים לישראל. (ל"ת)
    לבנת חבלה 10/2024/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור