תקשורת ומדיה

בן כספית מרגש: "דמויות מופת, צעירים וצעירות שנלחמו על הבית"

בן כספית תיאר בטורו שפורסם היום, את גבורת הלוחמים שנפלו במלחמת אוקטובר 2023, תוך שימת דגש על כאב האובדן, ההקרבה האישית, והקריאה לדרג המדיני “להיות ראויים” לאומץ והנחישות שהפגינו הלוחמים
מערכת ice | 
בן כספית (צילום טוויטר/בן כספית)
הטור של בן כספית שפורסם במעריב, עוסק בזיכרון ובגבורתם של לוחמים שנפלו במהלך מלחמת אוקטובר 2023, תוך שימת דגש על תחושת האחריות כלפי הנופלים, השבויים והפצועים. בנאום טעון שנשא מפקד אוגדה 98, תא”ל דן גולדפוס, הוא קרא לדרג המדיני “להיות ראויים” ללוחמים ולעם, וקישר את דבריו להקשרים פוליטיים של סוגיית חוק הגיוס.
במהלך השנה שחלפה מאז, כספית מתאר כיצד החברה הישראלית ממשיכה להתמודד עם הנפגעים והנופלים של המלחמה, תוך שהוא מספר את סיפוריהם של שני לוחמים שנפלו בקרב: סמ”ר ירון (נוני) שי ורס”ן אייל אבניאון. כספית מעמיק בפרטים על חייהם, אהבתם לכדורגל, ובעיקר לתרומתם האישית בקרב ובחיים. נוני, לוחם סיירת הנח”ל, הצטייר כמנהיג צעיר בעל אהבה עזה לקבוצת הפועל תל אביב, ואייל, לוחם ומפקד, היה דמות מעוררת השראה שהשאירה אחריה יומנים ומכתבים המבטאים את חייו העשירים.
הטור שוזר בתוכו את כאב האובדן עם ההשראה מדמותם של הנופלים, המייצגים את דור הלוחמים הנוכחי – אנשים מעוררי כבוד ונחישות, שהגנו בגופם על המדינה. כספית מדגיש את הפער בין גבורת הלוחמים לבין תחושת האכזבה מהנהגת המדינה, וקורא לכולנו “להיות ראויים” להקרבה העצומה של אותם אנשים צעירים שהותירו אחריהם מורשת של אומץ והקרבה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה