בעולם

המאבק נגד ישראל מחריף: לראשונה, מדינה אירופאית מצטרפת לתביעה בהאג

לאחר שהכירה במדינה פלסטינית ואף ביקשה להקים שגרירות ברמאללה, ספרד הודיעה כי תצטרף לתביעה שמתנהלת נגד ישראל בהאג, ובכך תהפוך למדינה האירופאית הראשונה שעושה זאת
מערכת ice | 
האג בית הדין הפלילי (צילום shutterstock)
לראשונה – מדינה אירופאית הודיעה על כוונתה להצטרף לתביעה שמנהלת דרום אפריקה נגד ישראל בהאג, באשמה של רצח העם הפלסטיני ופשעי מלחמה. על פי דיווח שפורסם הבוקר (חמישי), שר החוץ הספרדי חוסה מנואל אלבארס הודיע כי מדינתו תיקח חלק בתביעה, בהמשך למדינות נוספות שעשו זאת כמו טורקיה, ניקרגואה ועוד.
נזכיר כי רק בסוף החודש שעבר ספרד הודיעה על הכרה במדינה פלסטינית. בנוסף, סגנית ראש הממשלה יולנדה סיאס קראה ל"שחרר את פלסטין מהנהר עד לים". בעקבות ההצהרות הללו, שר החוץ ישראל כ"ץ הודיעה על צעדים נגד הקונסוליה הספרדית בירושלים, וכתב בחשבון ה-X שלו (טוויטר לשעבר): "תקף את דבריה של סגנית רה"מ ואמר: "אם הבורה מלאת השנאה הזאת רוצה להבין מה באמת האסלאם הרדיקלי רוצה, שתלך ללמוד על 700 שנות שלטון אסלאמי באל אנדלוס - ספרד של היום".
כמו כן, שר החוץ אלבארס הודיע לאחרונה כי הוא מעוניין להוציא את שגרירות ספרד מת"א ולהעבירה לרמאללה, אלא שהדבר נתקל בקשיים בשל התנגדות של הנציגים הדיפלומטיים לעבור לחיות תחת הרשות הפלסטינית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה