חדשות

אמזון תחת אש לאחר שהורידה מהמדפים ספר שמתנגד לטרנסג'נדרים

רב המכר המספק "הערכה שפויה בנוגע למחיר האנושי שגובה הבנה שגויה של טבע האדם" נמכר באתר במשך שלוש שנים. סנאטורים רפובליקנים דורשים לדעת מדוע הוא הוסר ומאשימים את ענקית הקמעונאות ב"קמפיין נגד השמרנים". בינתיים, מהדורת הפרינט של הספר סולד אאוט

רועי בהריר-פרל | 
אמזון (צילום unsplash)
ענקית הקמעונאות אמזון סופגת בימים אלה אש בעקבות החלטתה להסיר ממדפי החנות הווירטואלית שלה ספר בשם "כשהארי הפך לסאלי" (פרפרזה על הסרט הקלאסי "כשהארי פגש את סאלי") מאת ריאן ט. אנדרסון - רב-מכר באתר, שנמכר בו מזה שלוש שנים, המספק "תשובות מעוררות מחשבה לשאלות העולות מהתקופה הטרנסג'נדרית שבה אנו חיים", כהגדרת התקציר, ומציע "גישה מאוזנת ביחס למדיניות הציבורית בנוגע לזהות מגדרית והערכה שפויה בנוגע למחיר האנושי שגובה הבנה שגויה של טבע האדם".
האש מגיעה, כמובן, מהצד השמרני של המפה: ארבעה סנאטורים מהמפלגה הרפובליקנים שלחו למנכ"ל אמזון ג'ף בזוס מכתב ובו דרישה להסבר מדוע "ספר המאתגר את התנועה הטרנסג'נדרית", כלשונם, הורד מהאתר. "כשחברה כמו אמזון מסירה ספר כזה מאתר שלה זה אומר, באופן חד-משמעי, שהיא מנצלת ללא בושה את גודלה ואת כוח השוק הלא פרופורציונלי שלה כדי להשתיק קול חשוב", נכתב שם, לצד תהייה בנוגע לכך שהורדת הספר היא חלק מ"קמפיין מתוזמן של אמזון נגד קולות שמרניים". כזכור, אמזון הסירה לפני כחודש את הרשת החברתית השמרנית פרלר משירותי הענן שלה (והביאה בכך לירידה זמנית שלה מהאוויר) - זאת, בעקבות קישורה הישיר למהומות בגבעת הקפיטול בתחילת השנה. 
הסנאטורים הרפובליקנים דורשים מאמזון מידע על נסיבות הורדת הספר מהאתר, משירות הספרים הדיגיטליים קינדל ומשירות הספרים הקוליים אודיובל. למעשה, הם דורשים ממנה להסביר מדוע היא בעצם עשתה זאת. אמזון עדיין לא הגיבה לכך, אבל דובר ההוצאה לאור של הספר מסר ל"וול סטריט ג'ורנל" כי היא הורידה את הספר מהאתר בשל "עבירה על מדיניות התכנים" שלה.
בעבר אמזון הצהירה כי היא שומרת לעצמה את הזכות שלא למכור תכנים מסוימים - זאת, בהסתמך על מדיניות התכנים שלה בנוגע לספרים. באותה הצהרה, טענה אמזון כי היא "לא לוקחת את ההחלטות הללו בקלות" וכי היא לא תמכור תכנים מסוימים, לרבות כאלה הכוללים דברי שנאה או מעודדים ניצול מיני של ילדים, פורנוגרפיה, אונס, פדופיליה וטרור.
בינתיים, הורדתו של "כשהארי הפך לסאלי" מאמזון, הפכה אותו למבוקש אף יותר: מהדורת הפרינט שלו כבר סולד-אאוט ברשת הספרים הענקית בארנס אנד נובל'ס וגרסתו הדיגיטלית הגיעה אמש (מוצ"ש) למקום השלישי בדירוג רבי המכר של הרשת.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה