חדשות

ג'ף בזוס נותן פרספקטיבה: מי הם האנשים ש'צודקים הרבה' ומי 'טועים הרבה'

המיליארדר הסביר בהרצאה: "אנשים שצדקו הרבה זמן הם אנשים שלעתים קרובות שינו את דעתם. זה בריא לחלוטין - הוא עודד את זה, אלו 'שטעו הרבה' מחזיקים בנטייה להיות אובססיבים לפרטים שתומכים רק בנקודת מבט אחת"
כפיר אדר | 
ג'ף בזוס (צילום אינסטגרם/ג'ף בזוס)
לעתים קרובות נוטים אנשים לראות במנהיגים החזקים ביותר כבלתי ניתנים להחלפה. מספר מחקרים אפילו הדהדו את הרעיון הזה ומחקר אחד אף מצא שתמיכה נפוצה בקרב מנהיגים גדולים נובעת מהמהירות ונחרצות.
מושג דומה הוא "היתרון הראשון במעלה", מונח אסטרטגיית שוק המוגדר כיתרון המושג כאשר ארגון הוא הראשון שמשווק בקטגוריית מוצרים חדשה. ההיגיון אומר שכשאתה מקבל החלטה ופועל במהירות לפיה, אתה ניצב לפני המתחרים שלך.
המיליארדר ג'ף בזוס, לעומת זאת, רואה את הדברים קצת אחרת. בעיניו עקביות המחשבה אינה תכונה חיובית ג'ייסון פריד, מייסד שותף של Basecamp ושותף לספר רבי המכר "עיבוד חוזר" של הניו יורק טיימס, מספר על תקופה בה בזוס עצר ליד מטה החברה וערך הרצאה בת 45 דקות. באחת מתשובותיו, שיתף מייסד אמזון תובנה מעניינת לגבי אנשים ש"צדקו הרבה".
לפי פריד, "בזוס אמר שאנשים שצדקו הרבה זמן הם אנשים שלעתים קרובות שינו את דעתם. זה בריא לחלוטין - הוא עודד את זה, אפילו - שיהיה לך רעיון מחר שסותר את הרעיון שלך היום. בזוס המשיך והסביר כי האנשים החכמים ביותר שצפה תמיד "משנים את הבנתם", שוקלים מחדש בעיה שהם חשבו שכבר פתרו. הם פתוחים לנקודות מבט חדשות, מידע חדש, רעיונות חדשים, סתירות ואתגרים לדרך החשיבה שלהם".
כשנשאל איזו תכונה מסמלת מישהו ש"טעה הרבה", אומר פריד כי תשובתו של בזוס הייתה "הנטייה להיות אובססיבים לפרטים שתומכים רק בנקודת מבט אחת. אם מישהו לא יכול לטפס מהפרטים, ולראות את התמונה הגדולה מכמה זוויות, הם לרוב טועים לרוב". חשוב לציין שבזוס לא רמז שאנשים חכמים אינם בטוחים לגבי החלטותיהם. הוא פשוט אומר שנוח להם לטעות, ואז מאפשר להם לנתח נתונים חדשים, להיות פתוחים לדעות חדשות ולבקר שוב בעמדות ותיקות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה