רכב

מס חדש של 83% ייכנס ב-2025: אלו הרכבים שיברחו מהגזירה

לפני שתבוטל הטבת מס הקנייה על הרכבים החשמליים, בין הדגמים החדשים הצפויים להגיע לישראל, בולט ה-LeapMotor C10, קרוס-אובר חשמלי סיני המיועד לפלח העממי. עם מידות נדיבות ומחיר תחרותי, הוא מציע טווח נסיעה של עד 420 ק"מ. כל הדגמים שיינסו להכנס עד סוף השנה לישראל - בפנים
מערכת ice |  1
שיעורי נהיגה (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
בינואר 2025, צפויה מהפכה בשוק הרכב החשמלי בישראל עם ביטול הטבת מס הקנייה. המס על רכבים חשמליים צפוי לזנק מ-35% ל-83%, בניכוי זיכוי "המס הירוק". למרות מאמצים מאחורי הקלעים לרכך את הגזירה, ענף הרכב נערך לעליית מחירים משמעותית. יבואנים רבים מנסים להקדים יבוא של דגמים חדשים לפני המועד הקריטי, בעוד אחרים ייאלצו להתמודד עם המציאות החדשה.
בין הדגמים החדשים הצפויים להגיע לישראל, בולט ה-LeapMotor C10, קרוס-אובר חשמלי סיני המיועד לפלח העממי. עם מידות נדיבות ומחיר תחרותי, הוא מציע טווח נסיעה של עד 420 ק"מ. במקביל, שנגאן Deepal S07, קרוס-אובר בגודל בינוני, צפוי להציע ביצועים דומים עם דגש על עיצוב מפואר ואבזור עשיר, במחיר שעשוי להיות אגרסיבי במיוחד.

סקודה נכנסת לזירה עם ה-ELROQ, קרוס-אובר חשמלי קומפקטי המציע מגוון גרסאות עם טווח נסיעה של עד 579 ק"מ. למרות הציפיות למחיר תחרותי, נראה כי סקודה מתכוונת לשמור על רף מחירים גבוה יחסית, עם מחיר התחלתי צפוי של כ-200 אלף שקל בישראל.
טסלה, שהובילה את מהפכת הרכב החשמלי בישראל, מפתיעה עם גרסה חדשה של מודל 3 המציעה טווח נסיעה מרשים של 702 ק"מ בין טעינות. עם מנוע יחיד בהספק 283 כ"ס וסוללה גדולה, הדגם החדש צפוי להציב רף חדש בתחום הטווח, עם מחיר משוער של כ-220 אלף שקל.
למרות האתגרים הצפויים בעקבות שינויי המיסוי, נראה כי שוק הרכב החשמלי בישראל ממשיך להתפתח ולהציע אפשרויות מגוונות לצרכנים. היצרנים והיבואנים מתאימים את עצמם למציאות החדשה, תוך הצעת דגמים חדשניים המשלבים טכנולוגיה מתקדמת, טווח נסיעה משופר ועיצוב אטרקטיבי. השאלה המרכזית שנותרת היא כיצד ישפיע השינוי במיסוי על הביקוש לרכבים חשמליים בישראל בטווח הארוך.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מדינה אוכלת יושביה…. (ל"ת)
    איש 10/2024/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור