רכב

"ישנה את חוקי המשחק": לקסוס משיקה את הקרוסאובר החדש

מותג רכבי היוקרה לקסוס מאתגר מאד בשנים האחרונות את היצרניות החזקות בשוק רכבי הפרימיום כמו מרצדס, ב.מ.וו ואאודי. כעת היא משיקה דגם קרוסאובר חדש שמאיים להפוך לשנות את מה שהכרנו על רכבי יוקרה בישראל
מערכת ice |  1
לקסוס LBX (צילום באדיבות היצרן)
חברת לקסוס משיקה את הדגם החדש שלה לסקטור הקרוסאובר האהוב בישראל. דגם ה-LBX, הקרוסאובר ההיברידי החדש מהווה את דגם החברה הקומפקטי ביותר עד כה. בחברה טוענים כי מדובר בדגם פורץ דרך, מאחר והוא "מפרק" את היררכיית היוקרה המסורתית ואשר ישנה את כללי המשחק בקטגורית רכבי הפרימיום.
כדגם חדש לגמרי בתוך מערך ה-SUV, ה-LBX החדש פונה לקהל צעיר ובחרה טוענים כי הם כבר רואים כי הרכב מעורר עניין וציפייה בקרב קהלים חדשים. ה-LBX הוא הדגם השני של לקסוס (לאחר ה- RX) שבו מצויה סוללה בטכנולוגיה היברידית חדשה דור 5 בעלת תפוקה גבוהה מסוג ניקל מטאל הידריד (NiMH).
לדברי לקסוס, הטכנולוגיה החדשנית מעניקה אספקת מומנט גבוה במהירויות נמוכות שבדרך כלל מזוהה עם כלי רכב חשמליים טהורים. ברכב מצויה מערכת קירור שעוצבה מחדש כדי לסייע בהארכת חיי הסוללה וביצועיה. המפרט הטכני של הדגם, על פי החברה הוא הספק כולל של 136 DIN כ"ס/100 קילוואט עם שיא מומנט של 185 ניוטון מטר, המעניק תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-9.2 שניות לדגם ההנעה הקדמית. צריכת הדלק המשולבת בדגם היא 4.5 ליטר ל – 100 ק"מ לדגמי ELEGANT  וEMOTION, ו-4.6 ליטר ל-100 ק"מ בדגמי RELAX ו – COOL ופליטת CO2 מ-103 גרם לק"מ משולב.
מהחברה נמסר: "פתיחת מהלך ההזמנות המוקדמות (Presale) יהיה ב- 18 בדצמבר, באופן בלעדי ל-3 ימים רק ללקוחות שנרשמו מראש וביקשו להיות הראשונים שמקבלים פרטים. אותם לקוחות יוכלו להיות הראשונים שיבצעו הזמנה ויוכלו לעשות זאת אונליין באתר הייעודי או באחד מאולמות התצוגה של לקסוס. המעוניינים יבחרו את רמת הגימור והצבע ויתבקשו לשלם מקדמה בסך 2000 ₪ שתוחזר במלואה במקרה של ביטול העסקה. ההזדמנות מאפשרת הזמנה של רכבים ממלאי הרכבים שיגיעו לישראל במהלך הרבעון הראשון של 2024 והבטחה להיות מהראשונים בישראל עם הקרוסאובר היוקרתי הקומפקטי. 3 ימים לאחר מכן, ב-21.12.23, תיפתח האפשרות להזמנה מוקדמת גם לקהל הרחב".
המהנדס הראשי של לקסוס קוניהיקו אנדו אמר: "המטרה שלנו הייתה לאתגר את הקונספט המקובל של מכונית יוקרה. חתרנו ביסודיות לחוויית נהיגה המאפשרת דיאלוג טבעי בין הנהג לרכבו עם עיצוב מעודן בעל נוכחות עוצמתית. חוויית הנהיגה היא מרכיב מרכזי באטרקטיביות של לקוחות ה-LBX והושקעו מאמצים רבים כדי להבטיח שהשליטה, הנוחות והביטחון הקבועים של חתימת הנהיגה של לקסוס יסופקו בחבילת רכב קומפקטי. הדגש הוא על מעורבות הנהג עם סביבתו, כשהבסיס הוא תפיסת הטזונה של לקסוס. בהשראת השימוש המדויק של הרוכב במושכות כדי לשלוט בסוס (המשמעות של Tazuna ביפנית), פקדים ומקורות מידע מסודרים כך שרק תנועות קטנות של יד ועין נדרשות לפעולה, כדי לשמור על תשומת הלב של הנהג ממוקדת על הכביש. תא הנוסעים מעניק תחושה קלילה ופתוחה עם ראות מצוינת ולוח מחוונים שעוטף בצורה חלקה את דיפוני הדלתות".
עוד אמר: "בהתנהלותה השונה עם ה-LBX, לקסוס נקטה בגישה חדשה לבניית מגוון דגמים, והציגה אפשרויות שמשקפות טוב יותר את האופן שבו הלקוחות של היום מחפשים מכוניות התואמות את הסגנון והאופי האישיים שלהם. כחלק מהמחויבות של לקסוס "להפוך את היוקרה לאישית", ה-LBX תוצע במבחר של 5 רמות גימור כולן ברמת איבזור גבוהה כסטנדרט וכל אחת מהן מתאימה לטעם וסגנון שונה של לקוח. ההבדלים בין רמות הגימור אינן מוגדרות על ידי רמת האבזור או תכונות הנוחות, אלא מוגדרות בעיקר באמצעות פרטי עיצוב, צבעים, טקסטורות וגימורים, המתאימים לטעם וסגנון החיים שלך".
"לקסוס זיהתה שלושה פרופילים של לקוחות מרכזיים: לקוחות קיימים של לקסוס המעוניינים ברכב נוסף וקטן יותר; אנשים שמעריכים את המותג לקסוס ואת מה שהוא מייצג, אבל עדיין לא מצאו דגם שמתאים לצרכים שלהם; ואלה שטרם שקלו לרכוש לקסוס עד כה, אך העניין שלהם במותג צפוי לעלות בעקבות הקרוסאובר החדש. צרכנים אלה יימשכו ככל הנראה לעיצוב החיצוני של ה-LBX, המראה והתחושה היוקרתיים של תא הנוסעים המעניק תחושת "רמה אחת מעל" של איכות – בנוסף לביצועים המרשימים והיעילות של מערכת ההנעה החשמלית ההיברידית עם הטעינה העצמית". הוסיף המהנדס.
דרור גורלניק, מנכ"ל לקסוס ישראל אמר: "אנחנו מאוד מתרגשים לקראת הגעתו של הקרוסאובר הקומפקטי החדש ה- LBX. אמנם מדובר בקרוסאובר קומפקטי ועם זאת הוא לגמרי יוקרתי, הוא חלק מהפורטפוליו של רכבי היוקרה של לקסוס שפונים למגוון צרכים ולקוחות. הוא פותח, עוצב ואובזר כמו כל רכבי לקסוס, תוך הקפדה על כל פרט ופרט, שימוש בחומרים הכי איכותיים עד רמת התפרים הקטנים, אבזור נדיב, שלל מערכות הבטיחות המגיעות כסטנדרט לדגם וכמובן המערכות הטכנולוגיות החדשניות המוטמעות בדגם המלהיב הזה. לא פחות חשוב לנו כמותג יוקרה, לתת לכל לקוחותינו את השירות האישי והבלתי מתפשר של לקסוס במסורת האירוח הייחודית של המותג".
"אני מאמין כי ה- LBX ישנה לגמרי את שוק רכבי היוקרה בישראל מאחר והוא יעניין קהלים חדשים וצעירים שוחרי סטייל המעריכים איכות ויוקרה – ויאפשר להם להיכנס לשוק רכבי הפרימיום וליהנות מחוויית רכב עילית באריזה קומפקטית, מעוצבת ובעיקר מהנה. אנחנו כבר מרגישים את הביקושים והציפיה ל- LBX וצופים שהוא יהיה להיט מכירות". הוסיף.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    למה זה מוזר?
    דוד לי 12/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 1
    כי רוכשי מרצדס לא יתפשרו על פרמיום יפני גם אם קוראים לו לקסוס. ועם כל הכבוד ללקסוס המדהימה והיוקרתית, האצילות האירופאית, קצת יותר קורצת
    סגור