רכב

מטורף: זה הרכב החשמלי שזכה בתחרות הנחשקת

לקסוס RZ 450e, המתאפיין במערכות טכנולוגיות חדשניות המשפרות את הביצועים ומפחיתות לאפס את פליטות המזהמים זכה במדליית הזהב בתחרות הרכב הירוק של השנה שהתקיימה בצרפת
מערכת ice |  3
המכונית החשמלית של לקסוס (צילום יח"צ)
לקסוס RZ450e החדש, ה-SUV החשמלי הייעודי הראשון מבית מותג רכבי היוקרה היפני, זכה בפרס הזהב בקטגוריית 'המכונית הירוקה של השנה' בגרנד פרי האוטו מוטו לשנת 2023 שהתקיים בצרפת.
על פי שופטי התחרות, שהינם צוות העורכים של המגזין המוביל אוטו מוטו, לקסוס RZ הינה "המכונית הירוקה הטובה ביותר של השנה". הקריטריונים לשיפוט כללו מחיר, פרקטיות, ביצועים והנאה מחוויית הנהיגה. הגביע הוענק למרטין מילו, ראש מחלקת השיווק של לקסוס צרפת, בטקס שהתקיים בפריז בחודש אוקטובר.
ה-RZ 450e הוא הדגם הראשון של לקסוס שפותח במיוחד כרכב חשמלי והוא כולל מערכות טכנולוגיות ייחודיות שגם משפרות את יעילות הצריכה האנרגטית שלו ובכך מפחית מזהמים משמעותית.
ה-RZ הוא SUV 4X4 פרמיום חשמלי מלא, המהווה המשך להגשמת החזון של לקסוס לעתיד ירוק ונקי יותר, באמצעות מעבר לייצור רכבים עם כל טכנולוגיות ההנעות החשמליות (היברידי, פלאג-אין וחשמלי מלא), לצד שמירה על כל המאפיינים, האיכויות הגבוהות, הגימורים המוקפדים ואמנות עבודת היד שכה מזוהים עם המותג ובתוך כך גם ביצועים עוצמתיים ומרשימים. לקסוס ייצור הדגם החדש של לקסוס אינו מתמקד רק בביצועי הרכב על הכביש, אלא בכל מחזור החיים של הרכב: מרכישת חלפים, דרך הייצור, הבעלות ועד למחזורו בתום חייו.
ב- RZ יושמה לראשונה טכנולוגיית ה-e-Axle החשמלי של לקסוס יחידה קומפקטית ומודולרית שכוללת מנוע, הילוכים ויחידת בקרה אלקטרונית (ECU) הממוקמת בין הגלגלים, בשילוב עם מערכת ההנעה החכמה DIRECT4. הטכנולוגיה הבלעדית הזו של לקסוס מתאימה אוטומטית את חלוקת כוח ההנעה בין חזית לאחור בתגובה לתנאי הנהיגה, מה שמשפר גם את יעילות האנרגיה.
בנוסף ליתרונות ה- DIRECT4, פלטפורמת ה-EV הייעודית של ה-RZ מציעה יכולת תמרון ותגובתיות אופטימלית הודות לקשיחות המצוינת, מרכז הכובד הנמוך ובסיס הגלגלים הארוך. ה-RZ עושה שימוש בסוללת ליתיום-יון הממוקמת כולה מתחת לתא הנוסעים ומהווה חלק בלתי נפרד מהפלטפורמה.
מערכת ההנעה החשמלית והפלטפורמה הייעודית של ה-RZ אפשרו גם חופש עיצובי חדש, כך שמעבר להיותו הרכב הירוק ביותר, יש לו מאפיינים ייחודיים נוספים כמו עיצובו החיצוני, בעוד שהפנים הוא חלל פתוח, נעים ויוקרתי, המבטא את האירוח "האומוטנשי" של לקסוס ואומנות עבודת היד טאקומי.
לקסוס RZ מציע חוויית נהיגה חשמלית חדשה עם ביצועים דינמיים המחזקים את מאפייני הליבה של הדגם, באופן המבטיח את חותם הנהיגה הייחודי של לקסוס, ה-Lexus Driving Signature, המבוסס על שלוש תכונות ה-C: ביטחון (Confidence), שליטה (Control) ונוחות (Comfort) בכל מצבי הנהיגה.
המערכות הטכנולוגיות החכמות של לקסוס RZ מעניקות גם רמת בטיחות מירבית באמצעות מערכות הבטיחות הרבות המוטמעות בו לטובת הנהגים והנוסעים. ומדלית הזהב שלקסוס RZ זכה בתחרות הרכב הירוק של השנה מהווה עוד ביטוי לתרומה והתועלת של הטכנולוגיות החדשניות של לקסוס בכל היבט.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    הסוללה היא חלק מהפלטפורמה
    חבל על הכסף 11/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כלומר גג בעוד 7 שנים אפשר לגרוט את האוטו.
    סגור
  • 2.
    יקר ועם טווח בעייתי
    פאוזי 11/2023/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לרכב הנ״ל יש סיקור לא כל כך חיובי עקב טווח מוגבל וזמן טעינה מאוד ארוך ב- DC. הוא לא אפוי עד הסוף
    סגור
  • 1.
    זית 96 מודיעין
    אלון הלר 11/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איך רכב עם טווח של 280 ק״מ יכול להיות רכב השנה…
    סגור