רכב

טסלה עוברת להודו? עסקת הענק של אילון מאסק נחשפת

חברת המכוניות החשמליות טסלה, מתקרבת להסכם עם הודו. העסקה, שצפויה להיחשף בפסגה בינואר, כרוכה בהשקעה ראשונית של 2 מיליארד דולר, פוטנציאל של 15 מיליארד דולר ברכישות חלקיות וייצור סוללות בהודו
מערכת ice | 
טסלה בהודו (צילום freepik, shutterstock)
מסתמן כי הודו, סוגרת הסכם עם חברת מכוניות החשמליות טסלה, העסקת תאפשר ליצרנית הרכב האמריקאית, להתחיל לשווק את המכוניות החשמליות שלה בהודו החל מהשנה הבאה ובתוך שנתיים גם להקים בה מפעל.
במסגרת ההסכם טסלה, תתחייב להשקעה מינימלית ראשונית בכל מפעל של כ-2 מיליארד דולר, ותחפש להגדיל את הרכישות של חלקי רכב מהמדינה עד ל-15 מיליארד דולר. יצרנית הרכב האמריקאית, שואפת גם לייצר סוללות בהודו על מנת להוזיל עלויות, כך מסר גורם בכיר בחברה.
לא התקבלה החלטה סופית והתוכניות עשויות להשתנות, אמרו האנשים. מנכ"ל טסלה אילון מאסק, אמר ביוני כי טסלה מתכננת לבצע "השקעה משמעותית" בהודו והוא מתכוון לבקר ב-2024.
כניסתה למדינה המאוכלסת ביותר בעולם, שבה הביקוש לרכבים חשמליים גדל בקרב צרכנים שאפתניים ממעמד הביניים, אמורה לתרום רבות לטסלה, שכיום יש לה מפעלים בארה"ב, סין וגרמניה. ממשלת הודו, דוחפת להגביר את הייצור המקומי של כלי רכב חשמליים ולעודד אימוץ מהיר יותר של תחבורה נקייה יותר במדינה.
למרות המאמצים הללו, שוק המכוניות החשמליות בהודו לא המריא, כאשר מכוניות המונעות על ידי סוללות מהוות רק 1.3% מסך כלי הרכב שנמכרו בשנה שעברה. הקונים מהססים לבצע את המעבר בשל העלות הקדמית הגבוהה של מכוניות חשמליות ומחסור בתחנות טעינה.
נכון לעכשיו, טסלה, לא מייבאת מכוניות באופן ישיר להודו, בעיקר בגלל התעריפים הגבוהים שנגבים.  החברה פתחה במשא ומתן עם הודו, אשר שוק הרכב במדינה הוא השלישי בגודלו בעולם, בחודש מאי האחרון.
מנכ"ל טסלה אילון מאסק, מתח ביקורת על מסי היבוא הגבוהים של הודו ומדיניות המכוניות החשמליות שלה, והודו, בתורה, המליצה לטסלה לא למכור מכוניות במדינה שיוצרו בסין, יריבתה הפוליטית. כעת אומרים כי הודו שוקלת להוריד את מסי היבוא עבור יצרני רכבי רכב בינלאומיים לתקופה של חמש שנים, אם חברות אלו יתחייבו בסופו של דבר להקים מפעלים מקומיים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה