רכב

הטבת המס תמשך? בשורה משמחת לנהגים בישראל

השרה סילמן דורשת דיון דחוף להארכת הטבת המס על רכבים חשמליים: "הפסקת ההטבה תפגע בבריאות הציבור ותעכב את המאבק בזיהום האוויר"
מערכת ice | 
שיעורי נהיגה (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן, פנתה הבוקר (רביעי) ליו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, בדרישה לקיים דיון דחוף על הארכת הטבת המס לרכבים חשמליים לשנת 2025. השרה מזהירה כי הפסקת ההטבה תגרום לנסיגה במעבר לתחבורה נקייה ותעצור את המאמצים להפחתת פליטות גזי חממה וזיהום אוויר מה שעלול להוביל לנזקים בריאותיים וסביבתיים חמורים.
שרת הגנת הסביבה, עידית סילמן, פנתה היום ליו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, בדרישה לקיים דיון דחוף על הארכת הטבת המס לרכבים חשמליים לשנת 2025. לדבריה, הפסקת ההטבה תוביל להאטה משמעותית בחדירת רכבים חשמליים לשוק הישראלי, דבר שיפגע במאבק נגד זיהום האוויר ויעלה את הסיכון הבריאותי לציבור.

במכתבה הדגישה השרה סילמן כי זיהום האוויר מכלי רכב קלים גורם לנזקים כלכליים ובריאותיים כבדים, המוערכים בכ-2 מיליארד שקל בשנה. היא ציינה גם את החלטת הממשלה מינואר 2024, שקובעת שעד 2030 כ-95% מכלי הרכב החדשים יהיו חשמליים, והזהירה כי הפסקת ההטבה תסכן את השגת היעד הזה.
לסיום אמרה השרה סילמן: "אני קוראת לוועדת הכספים לפעול במהירות להארכת ההטבה לשנת 2025. זהו צעד קריטי לשמירה על בריאות הציבור ולהבטחת המשך המעבר לתחבורה ירוקה בישראל."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה