רכב

מהפכה ברכבים החשמליים בישראל: זה הפתרון לבעיה הגדולה של הנהגים

חברת הסטארט-אפ "סייפפילדס טכנולוגיות" הישראלית חשפה פתרון ייחודי ופורץ דרך, המפחית בצורה אקטיבית את הקרינה הנוצרת ברכבים חשמליים והיברידיים בשיעור של 80%-90%
מערכת ice |  2
סייפפילדס טכנולוגיות (צילום עמית אלפונטה)
באירוע השקה שהתקיים הבוקר (שני) בהרצליה, חשפה חברת הסטארט-אפ "סייפפילדס טכנולוגיות" (SafeFields Technologies Ltd) הישראלית, פתרון ייחודי ופורץ דרך, המפחית בצורה אקטיבית את הקרינה הנוצרת ברכבים חשמליים והיברידיים בשיעור של 80%-90%. הפתרון מתאים לרכבים חשמליים והיברידיים לסוגיהם השונים - פלאג אין, היברידי מסורתי ומיילד הייבריד (כולל סוללת V48). 
החשיפות המרביות לקרינה בכלי רכב חשמליים והיברידיים עשויות להגיע בכלי רכב מסוימים לעשרות מיליגאוס ולעיתים למאות מיליגאוס, זאת לעומת הערך המומלץ בישראל של חשיפה של מתחת ל-4 מיליגאוס בממוצע ביממה. רמות הקרינה הגבוהות יותר נמדדות ברוב הדגמים במושבי הרכב האחוריים. הפתרון של SafeFields הוא הראשון מסוגו בעולם המאפשר את יישום "עקרון הזהירות המונעת", עליו ממליץ ארגון הבריאות העולמי (WHO). 
הפתרון של Safefields ניתן להתקנה על ידי מתקין מקצועי בכלל הרכבים החשמליים וההיברידים - חדשים וישנים. בחודשים הקרובים תחל SafeFields  במכירות ראשונות של המוצר התואם למגוון דגמי הרכבים הפופולאריים בישראל. בתחילת 2025 צפויה החברה להרחיב ערוצי ההפצה והשיווק בישראל ובשוק הגלובלי. במקביל פועלת החברה ברחבי העולם ליצירת שיתופי פעולה עם יצרניות רכב לשילוב הפתרון כחלק אינטגרלי ברכבים חשמליים והיברידיים כבר בשלב התכנון והפיתוח. 
הפתרון של החברה מתבסס על עקרון ה"ביטול אקטיבי", בצורה הדומה לעקרון הפועל באוזניות מבטלות רעשים (ANC). הפתרונות הקלאסיים, בהם הקרינה נחסמת על ידי משטחים או רצועות מתכת גדולות היוצרות סיכוך, אינם יעילים בדרך כלל או מעשיים בכלי רכב. הביטול האקטיבי מתבסס על זיהוי הקרינה ויצירת שדה "הפוך" ומנוגד לשדה הנפלט, ובכך השדות מתבטלים זה אחרי זה כמעט לחלוטין בחלל הנוסעים. יצירת השדה ההפוך נעשית ע"י כרטיס אלקטרוני מהיר ומתוחכם, וחברת SafeFields הגישה עד כה מספר פטנטים בארץ ובעולם. 
חשוב להדגיש כי המערכת מתחברת רק למקור המתח הנמוך ברכב (V12, בדומה למצלמת רכב, מערכות אזעקה וכו'), היא צורכת הספק נמוך מאוד (עשרות וואט) ואינה פוגעת בביצועי הרכב וחווית הנהיגה. מחיר ההתקן למאות היחידות הראשונות יימכר בהנחה של 40% ויעמוד על 2600 ש"ח + מע"מ כולל התקנה. 
חברת SafeFields הוקמה בשנת 2021 על ידי עודד עינת ושאול שולמן, יוצאי יחידת 81 בצבא. החברה ממוקמת בהרצליה פיתוח, ומעסיקה בארץ ובעולם מומחים בתחום עיבוד אותות, מומחי מעגלי אנלוגיים ופיזיקאים. עד כה גייסה החברה מיליוני דולרים ממשקיעים פרטיים בארץ ובחו"ל, ביניהם בכירים בענף הרכב, ההיי-טק, הנדל"ן, והפיננסים בישראל, כאשר אחד המשקיעים הבולטים בחברה הוא היזם הסדרתי יאיר גולדפינגר.  
סייפפילדס טכנולוגיות (צילום: עמית אלפונטה)
עודד עינת, מייסד משותף ומנכ"ל SafeFields: "חברת SafeFields גאה להציג פתרון ייחודי וראשון מסוגו להפחתה ניכרת של כ-80%-90% ברמות הקרינה בכלי רכב חשמליים והיברידיים. הפתרון ניתן להתקנה קלה ונגישה לציבור הרחב בפריסה ארצית. שוק כלי הרכב החשמליים וההיברידיים נמצא בתנופה עצומה בשנים האחרונות, כאשר המשותף לכלל הרכבים מכלל הקטגוריות, הוא הקרינה המופקת ממערכות החשמל השונות במושבי הנוסעים".
"המוצר שלנו מתאים הן לרכב חדש מהסוכנות והן לרכב בן עשר או יותר, ללא תלות ביצרן, בגודל הרכב, במיקום הסוללה או בסוג ההינע – המוצר של SafeFields עובד עם כלל סוגי ההנעות – החל מהיברידי מתון, דרך היברידי רגיל ופלאג אין וכמובן בהנעה חשמלית מלאה". 
ד"ר אמנון דובדבני, מומחה לסיכוני קרינה בלתי מייננת, חבר בועדות לאומיות ובינ"ל, יועץ מומחה למשרדי הממשלה, וראש תחום קרינה בלתי מייננת במוסד לבטיחות ולגיהות: "בכלי רכב חשמליים והיברידיים קיימת חשיפה לשדות מגנטיים בתדרים נמוכים, במידה גבוהה הרבה יותר מאשר בכלי רכב בהנעת דלק. לשדות אלו ישנן השפעות מוכחות על בריאות האדם, ברמות חשיפה גבוהות ותעסוקתיות -  עירור של מערכת העצבים, ויש חשש מהשפעות כרוניות בחשיפות ממושכות אשר ממשיכות להיחקר".
"הסוכנות הבינ"ל לחקר הסרטן (IARC), סיווגה את השדות המגנטיים בתדרים הנמוכים כ"גורם מסרטן אפשרי בבני-אדם", בעיקר על יסוד מחקרי תחלואה של סרטן הדם מסוג לוקמיית נעורים (ALL). אי לכך, ארגון הבריאות העולמי ומשרדי הממשלה בישראל ממליצים לקיים את "עקרון הזהירות" ולהפחית את החשיפה. בישראל, משרדי הממשלה המליצו על ערך יעד ממוצע ביממה להגבלת החשיפה של עד 4 מיליגאוס".
עודד עינת ושאול שולמן (צילום: עמית אלפונטה)
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    רונלי המלווה
    קרינה 09/2024/23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אני אלווה אתכם נגד הקרינה. ביחד נביא את הבריאות! #מדריכה #מרפאת #פסיכית #רק בריאות
    סגור
  • 1.
    במקום לשלם כל כך הרבה אפשר ללבוש חיתול העשוי מרדיד אלומ (ל"ת)
    דני 09/2024/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור