רכב

מכה לנהגים בישראל: על מה תשלמו בקרוב כ-4,000 שקל יותר?

שיטת המסלול הירוק, שנועדה לתמרץ יבוא של מכוניות מזהמות פחות וחסכוניות בדלק, בראשן מכוניות חשמליות, יפוג בינואר 2025, ומשרד האוצר כבר הגיש לאישור הממשלה, כחלק מחוק ההסדרים, הצעה לבטל אותו, מה שיביא לתשלום נוסף של 4,000 שקל עבור ייבוא הרכבים המדוברים. המהלך צפוי להכניס למדינה כ-650 מיליון שקל בשנה
מערכת ice | 
טרייד-אין (צילום shutterstock)
אחד התחומים היקרים ביותר במדינת ישראל הוא ללא ספק תחום הרכב, כאשר על מכונית חדשה הישראלים משלמים מחירים שנחשבים מהיקרים ביותר בעולם, זאת בעקבות המע"מ והמסים הגבוהים לייבוא.
למרות זאת, ישנה את שיטת המסלול הירוק, שנועדה לתמרץ יבוא של מכוניות מזהמות פחות וחסכוניות בדלק, עלייה יש הנחה כיום של משיעור המס המירבי (83%), בהתאם לדרגת הזיהום שלהם. אלא שהיום (שני) פורסם ב"דה מרקר" כי משרד האוצר הביא לאישור הממשלה הצעה, כחלק מחוק ההסדרים הנבנה לשנת 2025, במסגרתה הוא דורש להקטין ב-3,990 שקל את ההנחות שמאפשר המיסוי הירוק.
על פי הדיווח, השינויים התרחשו בהדרגה ולא יהיו במכה אחת, כאשר הם צפויים להתחיל כאמור ב-2025 ולהסתיים ב-2028. בזכות כך, המדינה צפויה להכניס עוד 650 מיליון שקל מדי שנה לכיסה.
כיום, רכבים חשמליים נהנים ממס קנייה מופחת של 35%, לעומת 83% על רכבים רגילים, כחלק ממתווה המס הירוק שנועד לעודד אימוץ טכנולוגיות ידידותיות לסביבה. המתווה המדובר עומד לפוג בינואר הקרוב, אז ככל הנראה במסגרת חוק ההסדרים החדש הוא יסתיים בהדרגה.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה