משפט

רשות המסים בהצעה מסקרנת: אלו המסלולים החדשים שנפתחו

רשות המסים פרסמה שני "מסלולים ירוקים" בנושא מפעל טכנולוגי העוסק בפיתוח תוכנה ומעסיק משאיל

מערכת ice | 
הונאה (צילום shutterstock)

במסגרת ייעול תהליכי העבודה ברשות המיסים ושיפור השירות לציבור פרסמה היום רשות המסים שני מסלולים ירוקים חדשים של החלטות מיסוי, בנושא מפעל טכנולוגי העוסק בפיתוח תוכנה, ובנושא מעסיק משאיל.


במסגרת המסלול בנושא מפעל טכנולוגי תינתן לחברה מועדפת (כהגדרתה בחוק לעידוד השקעות הון) החלטת מיסוי שתאשר כי המפעל שבבעלות החברה עומד בהגדרת "מפעל תעשייתי", "מפעל טכנולוגי מועדף" או "מפעל טכנולוגי מועדף מיוחד", שההכנסה שהופקה על ידי החברה היא "הכנסה טכנולוגית", ושהתוכנה שמפתחת החברה עומדת בהגדרת "נכס לא מוחשי מוטב". החברה המבקשת תצהיר על עמידתה בכל התנאים של מפעל טכנולוגי, ושהתוכנה שהיא מפתחת הינה בבעלותה.

 


קבלת אישור במסלול זה יחד עם עמידה בתנאים נוספים מקנה הטבות מס וביניהם מס חברות מופחת בגין הכנסה טכנולוגית מועדפת ושיעור מס מופחת על דיבידנד שמקורו בהכנסה טכנולוגית מועדפת. מחלקת חוקי עידוד רשאית להתנות את מתן ההחלטה בביקור במפעל החברה.
 

מסלול זה מיועד לחברות שמפיקות הכנסות מהתוכנה שמפותחת על ידן במודלים של מתן זכות שימוש, שירות מבוסס תוכנה ושירותים/מוצרים נלווים. המסלול אינו מיועד למפעלים שמייצרים מוצרים מוחשיים, גם אם במוצרים כאמור מוטמעת תוכנה. הפונים למסלול זה יקבלו החלטה תוך תקופה שאינה עולה על חודשיים מיום הגשת הבקשה.


המסלול הנוסף שאושר הינו בנושא "מעסיק משאיל" והוא מיועד לחברות שיש בבעלותן מפעל טכנולוגי בישראל והן עושות שימוש בעובדים של חברות קשורות בחו"ל לטובת מחקר ופיתוח. ההוצאות שהחברה בישראל משלמת לחברה קשורה בחו"ל עבור שירותי מחקר ופיתוח משפיעות על שיעור ההכנסה הטכנולוגית שתהיה זכאית להטבות במס.


המסלול מתאים לחברות שיש בידיהן החלטת מיסוי בתוקף בנושא "מפעל טכנולוגי מועדף" או "מפעל טכנולוגי מועדף מיוחד", או שבמקביל לבקשה במסלול זה הן הגישו גם בקשה להחלטת מיסוי בנושא מפעל טכנולוגי כאמור. החלטת המיסוי תכיר בחברה קשורה בחו"ל כמעסיק משאיל ובעובדי אותה חברה כעובדים של המפעל הטכנולוגי בישראל.


החלטת מיסוי במסלול ירוק הינה החלטת מיסוי לכל דבר ועניין. מדובר בכלי שמטרתו להקטין את הנטל הבירוקרטי ולקצר את משך הזמן שבו ניתן לקבל החלטת מיסוי בהסכם. רשות המיסים תמשיך לפעול על מנת להרחיב את השימוש בכלי של מתן החלטות מיסוי מקדמיות באמצעות מסלולים ירוקים, תוך הרחבת מסלולים קיימים ופרסום מסלולים ירוקים חדשים.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה