כסף וצרכנות

בשורה לעשירים: הטבת מס חדשה - ואתם לא תיהנו ממנה

התוכנית החדשה של רשות המסים מציעה הטבת מס משמעותית לחברות שיסכימו לשחרר את הרווחים הללו, במטרה להזרים כמיליארד שקלים לקופת המדינה המדולדלת
מערכת ice |  2
כלכלה-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
בלב הסערה הכלכלית הפוקדת את ישראל, מתגבשת תוכנית מהפכנית שעשויה לשנות את מפת הכוחות בין המדינה לבין אילי ההון. רשות המיסים, בצעד נועז ושנוי במחלוקת, מקדמת את תוכנית ה"דיווידנד המוטב" - מהלך שמטרתו לשחרר כ-700 מיליארד שקלים של "רווחים כלואים" מקופות התאגידים הגדולים במשק.
על פי הפרסום של וואלה! במוקד המחלוקת ניצבות "חברות הארנק", המשמשות כחסכון פרטי ענק לבעליהן. בחברות אלו מצטברים רווחים של כ-200 מיליארד שקלים, שעד כה חמקו מרשת המס המלאה. התוכנית החדשה מציעה הטבת מס משמעותית לחברות שיסכימו לשחרר את הרווחים הללו, במטרה להזרים כמיליארד שקלים לקופת המדינה המדולדלת.

מומחי כלכלה חלוקים בדעותיהם. יש הרואים בתוכנית מתן פרס לעשירים על חשבון הציבור, בעוד אחרים טוענים כי זוהי הדרך היעילה ביותר להשיג מימון דחוף לצרכי המדינה, במיוחד לאור הוצאות המלחמה והשיקום. ירון גינדי, בכיר בעולם המיסוי, מדגיש כי למרות ההנחה, שיעור המס האפקטיבי יישאר גבוה - 42.25%, סכום לא מבוטל בכל קנה מידה.
על פי וואלה, השאלה המרכזית שמטרידה את קובעי המדיניות היא האם שחרור הרווחים יניע את גלגלי הכלכלה או דווקא יפגע בהשקעות עתידיות. רו"ח אדי קופמן מעלה תהייה מעניינת - האם באמת נחוצה תוכנית חדשה כשכבר קיימים כלים חוקיים לטיפול בסוגיה? הוא מציע פתרון מאוזן: הקמת ועדת מומחים שתבחן כל מקרה לגופו, תוך שקלול ההשלכות הכלכליות והחברתיות.
בעוד הדיון הציבורי מתלהט, ברור לכל כי ההחלטה שתתקבל תשפיע עמוקות על עתידה הכלכלי של ישראל. האתגר האמיתי טמון במציאת האיזון העדין בין צרכיה הדחופים של המדינה, שמירה על צדק חברתי, והבטחת צמיחה כלכלית בת-קיימא. כך או כך, ה"דיווידנד המוטב" מסמן נקודת מפנה במאבק המתמשך בין טובת הכלל לבין האינטרסים של בעלי ההון.
מרשות המיסים נמסר בתגובה לוואלה: "הנושא נבחן בימים אלה במשרד האוצר, ושם אנו מציגים את התייחסותנו".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    תכסחו את הפנסיות החזיריות
    מירצ'ה 06/2024/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תרוויחו פחות קפלניסטים הקופה תתמחא. הרי כולם יודעם שזו הבעייה . צמצמו את עילית הפרקליטות והמשטרה . תפטרו את כל ההורסים הללו . בר נור ודומיו. והנה לכם מליארדים בקלות
    סגור
  • 1.
    חזירות זה
    נפוליאון היל 06/2024/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם אתה מקבל חצי מיליארד דולר מביידן, וגם אתה רוצה מיליארד מהאזרחים שלך.
    סגור