מדדים ומחקרים

רשות המסים חושפת: 22 מיליארד שקל פיצויים בעקבות המלחמה

מנהל מחלקת הפיצויים ברשות המסים, חשף כי הצפי הכולל לתשלומי פיצויים בעקבות המלחמה מגיע לסכום מסחרר של כ-22 מיליארד שקלים. "שילמנו 1.1 מיליארד שקלים בנזק הישיר, ואנו מעריכים שזה יגיע ל-2.5 מיליארד. בנוסף, כבר שילמנו 14 מיליארד שקלים בנזק עקיף"
מערכת ice |  2
רשות המסים (צילום shutterstock)
בעקבות מלחמת חרבות ברזל, רשות המסים בישראל ניצבת בפני אחד האתגרים המורכבים ביותר בתולדותיה. נתונים חדשים שנחשפו בוועדה לביקורת המדינה מציירים תמונה מרתקת של מערכת הנאבקת להתמודד עם היקף חסר תקדים של תביעות פיצויים.
על פי ישראל היום, אמיר דהן, מנהל מחלקת הפיצויים ברשות המסים, חשף כי הצפי הכולל לתשלומי פיצויים בעקבות המלחמה מגיע לסכום מסחרר של כ-22 מיליארד שקלים. "שילמנו 1.1 מיליארד שקלים בנזק הישיר, ואנו מעריכים שזה יגיע ל-2.5 מיליארד. בנוסף, כבר שילמנו 14 מיליארד שקלים בנזק עקיף."

יש לציין כי רשות המסים הוצפה בתלונות מאזרחים ועסקים שנפגעו. "כמות התלונות הייתה גבוהה מאוד בהתחלה. אבל בחודשיים האחרונים שדרגנו את שיטת העבודה. אנחנו יושבים אחד על אחד עם הפונים כדי לפתור בעיות. זה יוצר השלכות משמעותיות", הדגיש דהן, מרמז על הקושי לאתר ולפצות עסקים שפרטיהם אינם מעודכנים במערכת.
הנתונים הללו משתלבים בתמונה רחבה יותר של עלייה דרמטית בתלונות הציבור על גופים ממשלתיים. דו"ח מבקר המדינה חשף גידול של 57% במספר התלונות מאז 2019, עם שיא של 22,356 תלונות ב-2023. מעניין לציין כי 55% מהתלונות הקשורות למצב החירום הגיעו לפתרון, מה שמעיד על מאמץ ניכר מצד הרשויות להתמודד עם המצב. עם זאת, העובדה שכשליש מכלל התלונות ב-2023 עסקו בשירות לציבור, ומחציתן התגלו כמוצדקות, מדגישה את הצורך בשיפור מתמיד בשירות הממשלתי.
בעוד שהמאמצים לשיפור השירות ניכרים, האתגר של פיצוי מהיר והוגן לנפגעי המלחמה נותר משמעותי. הדרך בה תתמודד רשות המסים עם אתגר זה עשויה להוות מודל לשיפור השירות הממשלתי בכללותו בעתיד.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    לעצור את חגיגת בתי המלון.לחזור הביתה מהר (ל"ת)
    יעל 06/2024/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    עסק באשקלון
    אמיר 06/2024/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חחחח...."פיצוי מהיר והוגן...." הגשתי בקשה להחזר בסוף חודש ינואר, עד היום הבקשה נמצאת בסטטוס "בטיפול". חמישה חודשים ללא אינדיקציה מתי לפחות תיהייה תשובה חיובית או שלילית. לאחר פנייה ראשונה שלי, נאמר לי להמתין עד 3 חודשים. פנייה שנייה- להמתין 6 חודשים, פניתי לפני כשבוע ואמרו לי שכשיו יש זמן המתנה של עד 8 חודשים
    סגור