משפט

רשות המסים חושפת את עוקץ הדלק: כך הועלמו 26.6 מיליון שקל

?בעל חברה למסחר בדלקים מואשם בניכוי חשבוניות פיקטיביות בסכום של 26.6 מיליון שקל, על פי כתב האישום, במהלך שנת 2020 כלל הנאשם בדיווחיו למע"מ 395 חשבוניות פיקטיביות, מבלי שביצע או התכוון לבצע את העסקאות המפורטות בהן
מערכת ice | 
הונאת דלק (צילום פלאש 90/ ג'מאל עוואד)
רשות המסים הגישה כתב אישום חמור כנגד בעל חברה למסחר בדלקים, בגין עבירת מס בהיקף של כ-3.8 מיליון שקל. הנאשם הינו אשר אדר, תושב גן יבנה, בעליה של חברת "אייקון אנרגיה".
על פי כתב האישום, במהלך שנת 2020 כלל הנאשם בדיווחיו למע"מ 395 חשבוניות פיקטיביות, מבלי שביצע או התכוון לבצע את העסקאות המפורטות בהן. באמצעות חשבוניות אלו, ניכה הנאשם מס תשומות וצמצם את חבות המע"מ שלו. החשבוניות תיארו עסקאות בסכום כולל של כ-26.6 מיליון שקל וכתוצאה מהכללתן בדיווחים למע"מ נגרע סכום של כ-3.8 מיליון שקל מקופת המדינה.

כתב האישום הוכן על ידי עוה"ד לירז דבוש והוגש לבית משפט השלום בראשון לציון על ידי עוה"ד איתן לאמעי מהיחידה המשפטית מחוז מרכז ברשות המסים. כתב האישום הוגש במסגרת חקירה נרחבת שערכה יחידת החקירות מכס ומע"מ חיפה והצפון בענף הדלקים. זהו כתב האישום השני שמוגש כתוצאה מחקירה זו.
הגשת כתב האישום הינה חלק ממאבקה המתמשך של רשות המסים כנגד תופעת החשבוניות הפיקטיביות, הגורמת לפגיעה של מיליארדי שקלים בשנה בקופת המדינה. במסגרת מאבק זה הוגש השבוע כתב אישום נוסף, כנגד יוסף הייב, קבלן שיפוצים תושב טובה-זנגריה.
הייב מואשם כי במהלך שנת 2022 ניכה 36 חשבוניות פיקטיביות, בסכום כולל של כ-18.7 מיליון שקל. סכום המס שנוכה שלא כדין באמצעות חשבוניות אלה מסתכם בכ-2.7 מיליון שקל. כתב האישום נגדו הוגש בעקבות ביקורת של משרד המע"מ האזורי גוש דן, על ידי תובעת המשרד, עוה"ד אביטל רוזן מהיחידה המשפטית מחוז מרכז.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה