בריאות

סילמן בהודעה דרמטית: זו ההחלטה שעלולה לסכן את בריאות הציבור

השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן, שיגרה מכתב לשר האוצר בצלאל סמוטריץ', בדרישה להאריך את הטבת המס לרכבים החשמליים לשנת 2025. "אי הארכה של הטבת המס תחזיר אותנו לאחור ותסכן את בריאות הציבור. ההישגים שהגענו אליהם בשנים האחרונות עלולים להימחק", כך ציינה סילמן

מערכת ice | 
נלחמים בחד (צילום shutterstock, פלאש 90/ יונתן זינדל)
השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן, פנתה הבוקר (שלישי) לשר האוצר, בצלאל סמוטריץ', בדרישה דחופה להאריך את הטבת המס לרכבים חשמליים לשנת 2025. בהודעתה, השרה סילמן מזהירה כי הפסקת הטבת המס ללא הארכה מסודרת, תגרום לנסיעה משמעותית במאבק בזיהום האוויר ובמאמצים להפחתת פליטות גזי החממה, ותוביל לעלייה בסיכונים הבריאותיים לציבור.
במכתב ששיגרה השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן לשר האוצר בצלאל סמוטריץ', נכתב: "אם נפסיק את ההטבה הזו כעת, נחזור אחורה בזמן ונאבד את ההתקדמות החשובה שהשגנו במעבר לתחבורה נקייה. צעד כזה יהיה טעות קריטית מבחינה סביבתית ובריאותית. הפחתת פליטות גזי החממה והגברת השימוש ברכבים חשמליים הם צעדים חיוניים על מנת שמדינת ישראל תעמוד בהתחייבויותיה הבינלאומיות ותשמור על בריאות אזרחיה".
לדברי השרה, זיהום האוויר מכלי רכב קלים מהווה כ-18% מעלויות הנזקים החיצוניים מתחבורה בישראל, המוערכים בכ-2 מיליארד שקל בשנה. "זיהום האוויר נותר אחד הגורמים המרכזיים למחלות ולפגיעה באיכות החיים, בעיקר בערים הגדולות. בעידן של ריכוז מוגבר של כלי רכב בשל המלחמה, המצב הזה רק מחמיר". 
עוד מבהירה השרה להגנת הסביבה בפני סמוטריץ', כי עלולות להתרחש מספר השפעות כלכליות וסביבתיות של הפסקת ההטבה באופן פתאומי. "ללא המשך מתווה ההטבה, נגרום להאטה משמעותית בחדירת הרכבים החשמליים לשוק הישראלי, מה שעלול למנוע מאיתנו לעמוד ביעדים הלאומיים להפחתת פליטות גזי החממה לשנת 2030", כך ציינה סילמן. 
השרה קוראת לשר האוצר לפעול במהרה להארכת ההטבה ולמנוע נסיגה הרת אסון. "אבקשך להאריך את הוראת השעה של הטבת מס קניה לרכבים חשמליים גם לשנת 2025. המשך מתווה ההטבה כפי שתוכנן לשנת 2025 ייצר וודאות למשק, יאפשר לעמוד ביעד שקבעה המדינה ויפחית את זיהום האוויר למען בריאות הציבור", סיכמה במכתבה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה