רכב

"יכולות מתקדמות, עיצוב אסתטי ומכני": האופנוע החשמלי - והקשר הישראלי

חברת Maeving Motorcycle מציגה אופנוע קלאסי חדש תוכנן באמצעות תוכנת תיב"ם שמפותחת בישראל. הדגם החדשני עוצב באמצעות תוכנת Creo שמפותחת ברובה במרכז הפיתוח של חברת התוכנה PTC בהרצליה ובחיפה. המנכ"ל זיו בלפר: "אופנועים הם מוצר מעניין, מכיוון שהם מטבעם גופים מכניים מורכבים ביותר"
מערכת ice | 
אופנוע קלאסי חדש תוכנן באמצעות תוכנת תיב"ם שפותחה בישראל, חברת Maeving Motorcycle (צילום יח''צ)
חברת Maeving Motorcycle הבריטית השיקה דגם חדש של אופנוע חשמלי, בעיצוב קלסי מיוחד, שתוכנן באמצעות תוכנה שפותחה בישראל. האופנוע, שעיצובו שואב השראה משנות ה-20 ומדמויות איקוניות שגילמו ג'יימס דין וסטיב מקווין, תוכנן בתוכנת CAD של חברת  PTC (נאסד"ק: PTC), שמפותחת ברובה במרכז הפיתוח של חברת התוכנה בהרצליה ובחיפה, ומאפשרת לתכנן את המוצר באופן דיגיטלי, לצפות בו בתלת-ממד, לבחון כיצד כל מרכיביו משתלבים יחד, לאפשר ללקוחות ולספקים לבחון אותו בשלבי התכנון ולעדכן אותו בקלות עוד בטרם הגיע לשלבי הייצור.
"יכולות תכנון המשטחים המתקדמות של התוכנה שלנו סייעו לשפר את העיצוב האסתטי והמכני של אופנועי Maeving" מסביר זיו בלפר, מנכ"ל PTC ישראל ומשנה לנשיא עולמי למחקר ופיתוח ב-PTC העולמית. "אופנועים הם מוצר מעניין, מכיוון שהם מטבעם גופים מכניים מורכבים ביותר. על מנת להפוך אותם לקלי משקל, במיוחד כשמדובר באופנוע חשמלי, צריך בזמן העיצוב והתכנון להתייחס להיבט המכני. זאת, במיוחד כאשר האתגר הזה צריך להיות משולב עם עיצוב אסתטי יחודי. כאן, באות לידי ביטוי התכונות הייחודיות של התוכנה שלנו, אשר נותנות למהנדסים ולמעצבים תעשייתיים שליטה מלאה על אופן הפיתוח של משטחים, תוך כדי לקיחה בחשבון של משתנים כגון משקל, חומר, ארגונומיה ועוד. יכולות אלה נותנים כוח אדיר, גם למהנדסים שאחראיים על התיכנון ההנדסי של האופנוע וגם לאלה שאחראים להפוך את האופנוע ליפה ומעוצב".

סב אינגליס-ג'ונס, מייסד ומנכ"ל משותף בחברת Maeving Motorcycle (צילום: יח"צ)
Creo היא תוכנת הדגל של PTC, מרביתה מפותחת בשני מרכזי הפיתוח של החברה בחיפה והרצליה והיא משמשת חברות ייצור וטכנולוגיה מהגדולות בעולם ביניהן טויוטה, BMW, סקודה, קרלסברג, אינטל, פיליפס, איירבס, היטאצ'י, וולט -דיסני, C&A, דל ועוד. הטכנולוגיה של החברה מסייעת לחברות בכל העולם לנהל את מחזור חיי המוצר שלהן לרבות תכנון, סימולציה, ייצור, תפעול ותחזוקה של המוצרים בעולם חכם ומחובר.
Maeving היא יצרנית אופנועים שבסיסה בקובנטרי, אנגליה, והיא היצרנית הראשונה של אופנועים חשמליים בבריטניה. ה-Maeving RMS1 החדש הוא האופנוע החשמלי החזק ביותר של החברה עד כה. הוא בעל כוח כפול, מהירות מרבית גבוהה יותר של 70 מייל לשעה. ההשראה העיצובית של Maeving משנות ה-20 ועידן ה-café racer של שנות ה-60 וה-70, המשקפת את מורשת האופנועים הבריטית. לאופנוע החשמלי של Maeving יש סוללה הניתנת להסרה אותה אפשר להטעין בכל מקום שיש בו חשמל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה