השוק

דרמה בישראכרט: המירוץ לרכישת ענקית האשראי נפתח שוב

לאחר שמנורה הגישה הצעה קונקרטית לרכישת גרעין השליטה בישראכרט לפי שווי של 3.1 מיליארד שקל, דורי נאוי מביע עניין מחודש לרכוש. זאת, למרות הכישלון הקודם והאתגרים הרגולטוריים
מערכת ice | 
ישראכרט (צילום shutterstock)
מאבק השליטה בישראכרט, אחת מחברות כרטיסי האשראי המובילות בישראל, ממשיך להתחמם ומושך תשומת לב רבה בשוק ההון הישראלי. לאחר תקופה סוערת של ניסיונות רכישה והשתלטות, המירוץ לרכישת השליטה בחברה נפתח מחדש, כאשר דורי נאוי, איל הון ידוע בתחום האשראי החוץ בנקאי, מביע עניין מחודש בחברה.
הדרמה החלה כאשר נאוי ניסה לרכוש גרעין שליטה בישראכרט, אך נתקל בקשיים רגולטוריים. בנק ישראל הבהיר כי נדרשת החזקה של לפחות 30% מהמניות לשליטה בחברת כרטיסי אשראי, בעוד נאוי ביקש להחזיק ב-20%-25% בלבד. בנוסף, ישראכרט הביעה חשש מניגוד עניינים בשל עיסוקיו של נאוי בתחום האשראי החוץ בנקאי.

המצב הסתבך עוד יותר כאשר ישראכרט ביצעה הקצאת מניות חסומות לשמונה חברי דירקטוריון והיו"ר תמר יסעור, מהלך שהוביל לדילול בעלי המניות הקיימים, כולל נאוי. ההקצאה, אף שהייתה קטנה יחסית (0.05% ממניות החברה), סימנה נקודת מפנה במאבק השליטה והובילה לכך שנאוי חדל להיות בעל עניין בחברה.
עתה, לאחר שמנורה הגישה הצעה קונקרטית לרכישת גרעין השליטה בישראכרט לפי שווי של 3.1 מיליארד שקל, נאוי מביע עניין מחודש. זאת, למרות הכישלון הקודם והאתגרים הרגולטוריים. השאלה המרכזית כעת היא האם נאוי יצליח למצוא שותף אסטרטגי שיאפשר לו לעמוד בדרישות הרגולטוריות, או שמא יאלץ לוותר על המירוץ לטובת מתחרים כמו מנורה.
מאבק השליטה בישראכרט מדגים את המורכבות של שוק האשראי הישראלי, את האתגרים הרגולטוריים בפניהם ניצבים משקיעים פוטנציאליים, ואת החשיבות של ניהול ניגודי עניינים בענף הפיננסי. התוצאה של מאבק זה עשויה להשפיע משמעותית על עתיד שוק כרטיסי האשראי בישראל ועל המבנה התחרותי של הענף כולו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה