השוק

אחרי 22 שנה: אוריאל לין פורש מתפקידו כנשיא לשכות המסחר

יו"ר ועדת החוקה וחבר הכנסת לשעבר מטעם מפלגת הליכוד יסיים את תפקידו בגיל 88. מאחוריו שנים רבות בשירות הציבורית, כמנכ"ל משרד האנרגיה והתשתיות וכיו"ר מועצת הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. בתקופת כהונתו פעל להפחתת מס החברות, לשותפות במכון התקנים ולפיצויים לעסקים בתקופת מלחמת לבנון השנייה
מערכת ice | 
אוריאל לין (צילום ויקיפדיה/ אילן קוסטיקה)
עו"ד אוריאל לין, חבר הכנסת לשעבר מטעם הליכוד, פורש מתפקידו כנשיא לשכות המסחר אחרי 22 שנים. ב-9 באפריל יתקיימו בחירות לנשיאות הלשכה. לין עומד בראש איגוד לשכות המסחר מאז 2002, ולצדו הנהלה מצומצמת הנבחרת מתוך נשיאות בת 22 חברים, על ידי האספה הכללית.
לין בן ה-88 הוא עורך דין. בעברו כיהן כיו"ר ועדת חוקה, חוק ומשפט של הכנסת. הוא שימש מנהל רשות ההשקעות לצפון אמריקה, ממונה על הכנסות המדינה, מנכ"ל משרד האנרגיה והתשתיות ויו"ר מועצת הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. לין התחיל את כהונתו הראשונה כנשיא לשכת המסחר בימי נתניהו כשר אוצר.
לין ונתניהו עבדו יחד בשיתוף פעולה פורה, גם כשהיה יו"ר ועדת חוקה ושסייע להעביר את חוק הבחירה הישירה שכללה הגבלת כהונה לרה"מ לשתי קדנציות, מה שהכנסת ביטלה מאוחר יותר. קווי המדיניות העיקריים של לין כנשיא, לכל אורך 22 שנותיו כללו הורדת נטל הרגולציה, מניעת שליטה של הוועדים בנמלים, יצירת שוויון מוחלט בין כל ענפי המשק – ביטול הסלקטיביות, כללים שווים לכולם.
המדיניות הזו באה לידי ביטוי במהלכים רבים, ביניהם הפחתת מס החברות, פיצויים בימי מלחמת לבנון השנייה ב-2006 לכל עסק באשר הוא ולא רק לתעשיינים כפי שהונהג עד אז, מכון התקנים לא רק בשליטת התאחדות התעשיינים אלא שותפות יחד עם לשכת המסחר והורדה מאסיבית של מכסי מגן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה