בריאות

המסעדה האהובה נסגרת מיידית: "מסכן את בריאות הציבור"

ד"ר רנא שיבלי, רופאת נפת חיפה, חתמה על צו הפסקה מינהלי למסעדת "קולוני גריל", רחוב אלנבי 56, בחיפה זאת בעקבות ביקורת במקום
מערכת ice | 
מסעדה סגורה - אילוסטרציה (צילום shutterstock)
מסעדת "קולוני גריל" ברחוב אלנבי 56 בחיפה נסגרה באופן מיידי על ידי לשכת הבריאות המחוזית בעקבות ביקורת תברואתית שנערכה ב-1 באוקטובר 2024. הביקורת, שבוצעה על ידי מפקחי המחלקה לבריאות הסביבה בשיתוף עם הרופא הווטרינר הרשותי, חשפה ליקויים חמורים המסכנים את בריאות הציבור.
בין הממצאים המדאיגים שהתגלו במסעדה היו סימנים ברורים לנוכחות מכרסמים, כולל גללים רבים במחסנים ואף עכבר לכוד במלכודת. המחסנים נמצאו במצב תברואתי ירוד ביותר, עם לכלוך רב וציוד פגום. בנוסף, נמצאו ליקויים חמורים במטבח, כגון מתקני קירור מלוכלכים, אחסון לא נאות של מזון, וטמפרטורות לא תקינות בשמירת מוצרי מזון רגישים.
הביקורת חשפה גם בעיות בטיפול בבשר ובדגים, כולל קרשי חיתוך בלויים, כיור לא שמיש בקצביה, ואחסון לא נכון של בשרים. בנוסף, נמצאו סלטים שהוכנו במקום עם תאריך תפוגה מוקדם מדי, מה שמעלה חשש לגבי טריות המזון המוגש ללקוחות.

מצב תחזוקתי לקוי של המבנה, כולל פתחים בקירות ודלתות לא אטומות, מאפשר חדירת מזיקים למסעדה. נצפו מעופפים בעסק, והתאורה נמצאה חלשה במספר אזורים. חמור מכך, המסעדה פעלה ללא רישיון עסק תקף.
בעקבות הממצאים החמורים, הוצא צו הפסקה מנהלי למסעדה, המורה על סגירתה המיידית וללא שימוע מקדים. הצו אוסר על כל פעילות במסעדה, כולל הכנת מזון והכנסת או הוצאת סחורה. הרשויות ציינו כי חלק מהליקויים חוזרים על עצמם מביקורות קודמות, וכי לאחרונה התקבלו מספר תלונות על תחלואה בעקבות אכילה במקום.
בעלי המסעדה רשאים לבקש ביטול הצו מבית המשפט, אך הגשת בקשה כזו לא תעכב את ביצועו. הצו יעמוד בתוקפו למשך עד 30 יום, עם אפשרות להארכה. אי ציות לצו עלול לגרור עונש מאסר של עד 18 חודשים. הרשויות הבהירו כי המסעדה תוכל לשוב ולפעול רק לאחר תיקון כל הליקויים וקבלת אישור מחודש מלשכת הבריאות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה