טלוויזיה

ביקורת טלוויזיה: "למחוברים מחכה העונה אתגר רציני ביותר"

'מחוברים', מותג הדוקו ריאליטי הוותיק של הוט חזרה למסך עם עונתה ה-11. התוכנית האהובה מנסה מצד אחד להתכתב עם המציאות הישראלית ומהצד השני לשמור על הפורמט הייחודי שלה | ביקורת טלוויזיה
אביב עגיב | 
מחוברים עונה 11 (צילום HOT ו-NEXT TV)
המותג 'מחוברים', מצא את עצמו העונה באתגר רציני. התוכנית, שמשודרת ב--HOT ו-NEXT TV הצטיינה ביכולת שלה לקחת את הפרסונות (לרוב אי ליסטים) שבמרכזה ולגרום להם לשפוך את הנפש החוצה, מצאה את עצמה באתגר לא צפוי: המלחמה שהשתלטה על השיח שינתה את האופן שבו יסופר כל נרטיב אחר מלבד המציאות הכואבת שישראל חוה.
כדי לשנות אסטרטגיה ולהתאימה לרוח הזמן, 'מחוברים' גייסה לשורותיה את מעיין אדם וגיא זוארץ שאיבדו את היקרים להם (מעיין את אחותה וזו-ארץ את אחיינו במסיבת הנובה), ולצידם את יעל פוליאקוב שרושמת השנה קאמבק מרשים.

משתתפי העונה ה-11 של מחוברים, קרדיט: רפי דלויה
בגזרת הדור הצעיר יש את ליהי טולדנו המקסימה שחרף גילה מציגה בגרות ואישיות מעוצבת ואת זיו קורן – אחת הדמויות הכי מעניינות העונה שציר עלילתו מתרחש בין ביתו בתל אביב לעזה, שאליה הוא נכנס לצלם ולתעד ועבורו זה כמו טיול בפארק.
כל אחד ואחת מהדמויות מציגה את השפעת המלחמה על חייה. טולדנו משתרעת בביתה שבכרם התימנים עם בת זוגתה ושומעת לפתע את הקול שלה מתנגן אצל השכנים. לרגע היא שמחה , אך אז היא מיישרה מבט למצלמה ומבינים שהיא חווה בשל המלחמה עצירה בקריירה המבטיחה שלה.
טולדנו יש לזכור, עדיין ילדה צעירה שכבר מתמודדת עם אתגרים שגדולים ממנה חווים בשלב מאוחר יותר בחיים. היא מציגה פוטנציאל ועניין לעונה הרבה בזכות היכולת שלה להציג אישיות מגובשת ומחוספסת אך בו זמנית גם שברירית. מעניין יהיה לעקוב אחר הדינמיקה המשפחתית שלה שכבר עשתה עניין עוד בטרם התחילה העונה.
מעיין אדם, מגיעה העונה כאשר היא כבר אימא צעירה שחווה את השנה הקשה בחייה. מי שעקב אחריה יכול להניח שהוא כבר די ראה הכול ממנה, ובצדק במידת מה. עם זאת, היה מעניין להיחשף לשיחה הטעונה שלה מול אחיה שטוען שהיא ממנפת את האבל המשפחתי לצורכי פרסום. גיא זו-ארץ, בדומה לה מציג תחילה הרמוניה משפחתית בבית יפה ורחב ידיים עד הרגע שבו הוא נוסע עם יעל אשתו, למקום בו נרצח עילי אחיינו ומשם אנו מבינים את גודל הטרגדיה שאופפת את המשפחה.
זו-ארץ הוא דמות מעניינת שכן הוא נשוי לאחת הנשים הכי מפורסמות בישראל, והוא עצמו מהמגישים הכי מצליחים שמופיעים היום על המרקע. עם זאת אף אחד לא יודע עליו באמת כלום והוא מציג דמות מאוד מאופקת ומאוד בשליטה ובמודעות על מה שיוצא – האתגר יהיה להראות עוד מהצד האחר שלו ,השברירי יותר ולא רק את הדמות שכולנו מכירים כבר שנים.
זיו קורן הוא ללא ספק הדמות עם הפוטנציאל הכי חזק העונה. זאת משום שהחיים שלו לא משעממים ולו לדקה אחת. הכניסות והיציאות שלו לעזה מספקות הרבה רגעי אדרנלין ומציגות את היכולת שלו להביט למוות בעיניים מבלי למצמץ.
הרגעים שלו עם בתו הקטנה מראות צד יותר פגיע שלו שכן רגע לפני כן הוא דיבר על המצפון שיש לו בכך שאינו רואה הרבה את בנותיו הגדולות וברגע אחר הוא מדבר על ההשלכות של ההתבגרות שלו (אתה כולה בן 50, תירגע).  
יעל פוליאקוב תמיד מעניינת משום שהיא ובכן, יעל פוליאקוב. סביר להניח שאם העונה לא הייתה תחת עניין המלחמה, היא מעניין לראות את הדינמיקה שלה סביב אמה ומשפחתה המורחבת שאף פעם לא משעממת וסביר להניח שהיו מנפיקים אינספור סצנות ויראליות. הפעם היא מציגה דמות יותר אחראית שמתמודדת עם שאלות פילוסופיות בדרכה שלה.
כמו למה היא לא נולדה הבת של מייקל דאגאלס, ובפעם אחרת היא מסבירה מדוע חזרה לעבוד אחרי הרבה זמן של שהייה בבית והיא גם לא מהססת להעמיד את בתה במקום לאחר שזו דורשת ממנה להגיע לאירוע בבית הספר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה